שני יועצים של קדימהסטם נחקרו באזהרה בחשד לתרמית ושימוש במידע פנים

זו הפעם השנייה השנה שרשות ניירות ערך חוקרת מעשים הנוגעים לגורמים הקשורים לקדימהסטם, לאחר שמוקדם יותר השנה נחקר גם מנכ"ל החברה לשעבר, יוסי בן יוסף, במסגרת פרשת פעיל שוק ההון מנחם ויינברג

רשות ניירות ערך / עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
רשות ניירות ערך / עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

רשות ניירות ערך חקרה באזהרה שני חשודים הקשורים לחברת הביומד קדימהסטם בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים, תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה וכן שיבוש מהלכי משפט.

החשודים, ששמם נאסר לפרסום, הם פעיל בשוק ההון ומקורבת אליו, שהעניקו לקדימהסטם שירותי ייעוץ בקשר להנפקה של החברה. בתום חקירתם שוחררו הפעיל והמקורבת לו למעצר-בית בתנאים מגבילים, ונאסר עליהם ליצור קשר עם יתר החשודים בפרשה.

לפי החשד של רשות ניירות ערך, השניים פעלו בשנים 2019-2017 באמצעות חשבונות שבשליטתם, תוך ביצוע פעולות תרמיתיות במניות של קדימהסטם , כדי להשפיע על שער המניות ותוך ביצוע עסקאות עצמיות בהן.

עוד חושדת הרשות כי פעיל שוק ההון הניע משקיעים לבצע פעולות במסחר במניות קדימהסטם ובמניות נוספות, תוך שהוא מציג להם מצגי-שווא ומידע כוזב. את המידע הזה, סבורה הרשות, העביר הפעיל באמצעות קבוצות וואטסאפ שונות אותן ניהל. בכך גם עבר הפעיל לפי החשד על האיסור להעניק שירותי ייעוץ בניירות ערך למי שאינו מחזיק ברישיון לייעוץ, ניהול או שיווק השקעות.

בנוסף, לפי החשד, ביצעו השניים עסקאות במניות קדימהסטם באמצעות חשבונות מקורביהם, תוך שימוש במידע פנים שהיו מצויים בידם מתוקף תפקידם וקשריהם עם החברה. לפי רשות ניירות ערך, השניים גם ניסו לשבש את הליכי החקירה של חוקרי הרשות במסגרת החיפוש שנערך בביתם.

פרשת מנחם ויינברג

זו הפעם השנייה השנה שרשות ניירות ערך חוקרת מעשים הנוגעים לגורמים הקשורים לקדימהסטם, חברת ביוטכנולוגיה מפתחת טיפול למחלות ניוון שרירים וסוכרת. לפני כחודשיים הסתיימה חקירת הרשות בעניינו של פעיל שוק ההון מנחם ויינברג, שנחשד בין היתר גם בביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של קדימהסטם.

במסגרת חקירת הפרשה, במרכזה עומד ויינברג, נחקר באזהרה גם המייסד והמנכ"ל הקודם של קדימהסטם, יוסי בן יוסף, שבהמשך התפטר מתפקידו. החשדות בפרשה זו סובבים סביב דיווחים של החברה משלהי 2018, אז פרסמה החברה דיווח מיידי מהותי וחיובי אודות משא-ומתן מתקדם לביצוע גיוס הון במסגרת הקצאת מניות פרטית. הדיווח השפיע על שערי ניירות הערך של חברת קדימהסטם, ובעקבותיו עלה שער מניית החברה בשיעור של 4.69%. על-פי החשד של רשות ניירות ערך, במסגרת הקשר הישיר והרציף שניהלו בן יוסף וויינברג, מסר בן יוסף לויינברג את מידע הפנים אודות הדיווחים האמורים של חברת קדימהסטם טרם פרסומם לציבור, וויינברג השתמש במידע הפנים שקיבל לטובת ביצוע עסקאות בניירות הערך של החברה.

עוד על-פי החשד, בן יוסף השתמש בבית ההשקעות רוסאריו קפיטל כדי להעביר לויינברג מאות אלפי שקלים תמורת גיוס משקיעים שביצע עבורו ויינברג, במסגרת הנפקה בה גייסה קדימהסטם 23 מיליון שקל בנובמבר 2017.

תיק החקירה בעניין הועבר לפרקליטות, שאמורה להכריע האם החשדות והראיות שאספה הרשות תומכים בהגשת כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה.

*** חזקת החפות: החקירה נמצאת בראשיתה. מדובר בשלב מקדמי מאוד של ההליך הפלילי. הנחקרים מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.