עו"ד עמית בכר, יו"ר מחוז ת"א בלשכת עוה"ד, מצטרף למשרד ש. הורוביץ

בכר פרש לאחרונה מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שם כיהן במשך 12 שנים כפרקליט בכיר במחלקת ני"ע והיה בין היתר התובע במשפט הרצת המניות של נוחי דנקנר

עו"ד עמית בכר, ראש מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין / צילום: סיון פרג'
עו"ד עמית בכר, ראש מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין / צילום: סיון פרג'

עו"ד עמית בכר, יו"ר מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין ומי שכהן כפרקליט בכיר בפרקליטות מיסוי וכלכלה, מצטרף למחלקת הצווארון הלבן במשרד עורכי הדין ש. הורוביץ.

בתחילת השנה פרש בכר מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שם כיהן במשך 12 שנים כפרקליט בכיר במחלקת ניירות ערך. עו"ד בכר התמחה בטיפול בתיקים פליליים ומנהליים בשוק ההון ובתיקי צווארון לבן. בין התיקים הרבים בהם טיפל, בכר שימש כתובע בתיק נוחי דנקנר בפרשת הרצת מניות אי.די.בי, בתיק הרצת האג"ח בבית ההשקעות פסגות ובתיק הרצת האג"ח בחברת מליסרון.

עם פרישתו מהפרקליטות בתחילת השנה הודיע בכר על כוונתו לעסוק גם בעשייה ציבורית, במטרה לפעול לחיזוק עצמאות מערכות המשפט ואכיפת החוק. בחודש יוני נבחר עו"ד בכר לראש מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין כמועמד מטעם הסיעה של עו"ד ציון אמיר.

מאז עבר לחיים הציבוריים, מקפיד בכר להתבטא נגד המתקפות האישיות על ראשי הפרקליטות ומערכת המשפט. אמש (ב'), למשל, כתב בכר בעמוד הפייסבוק שלו: "בימים האחרונים אנו עדים למתקפה מסוכנת וחסרת תקדים נגד גורמי אכיפת החוק, כולל קריאה לצאת לרחובות נגד החלטת היועמ"ש בתיקי נתניהו ומתקפה אישית נגד פרקליטים בכירים. בעת הזו נדרשת התייצבות איתנה וברורה אל מול הפגיעה וההסתה נגד נציגי רשויות האכיפה. כל אמירה שאינה חד-משמעית כאילו לא נאמרה ואולי אף מחלישה את התמיכה הנדרשת באנשים ובמוסדות אכיפת החוק".

בנוסף לעשייה הציבורית, עו"ד בכר מתמקד בימים אלה גם בניהול הגנתו של דניאל בירנבאום, המנכ"ל המיתולוגי לשעבר של חברת סודהסטרים, שחשוד בכך שהעביר מידע פנים למקורבת אליו שהועסקה בעבר בחברה.

בשנים האחרונות מובילה עו"ד פנינה שפר עמנואל את תחום עבירות הצווארון הלבן במשרד ש. הורוביץ, וכעת יצטרף אליה בכר בהובלת המחלקה.

לפי מדריכי הדירוג של משרדי עורכי הדין, ש. הורוביץ נחשב לאחד מהמשרדים המובילים בישראל. המשרד, אחד הוותיקים בישראל, מונה למעלה מ-160 עורכי דין, מתוכן 53 שותפים וכ-50 מתמחים.

עו"ד טל בנד, שותף בכיר במשרד ש. הורוביץ ושות' וחבר בהנהלתו, מסר בתגובה למהלך: "אני מאמין שכישוריו של עמית וניסיונו במסגרת המערכת הציבורית בתחום הצווארון הלבן יוסיפו נדבך חשוב לחיזוק היכולות של המשרד בתחום זה. אני מברך את עמית על בחירתו בנו כבית לפעילותו המקצועית במגזר המשפטי הפרטי".

עו"ד עמית בכר מסר בתגובה: "אני גאה על ההזדמנות שנתנה לי להצטרף למשרד ש. הורוביץ. אני מוצא בו שותף למערכת הערכים המקצועית והציבורית שמובילה אותי. אני חוזר למגזר הפרטי לאחר שנים רבות ומשוכנע שהמשרד ייתן לי את קורת-הגג האיכותית הנדרשת לתת שירות מיטיבי ללקוחותיי. 

"במקביל אני אמשיך לפעול בפעילות הציבורית החשובה בה התחלתי, ועיקרה מאבק על דמותה ועצמאותה של מערכת המשפט בישראל, מאבק שלצערי בימים אלה מקבל משנה חשיבות נוכח מתקפות חסרות תקדים ולא מתקבלות על הדעת נגד ראשי מערכת אכיפת החוק. מובן מאליו שכסנגור יהיו לי מחלקות מקצועיות עם חבריי לפרקליטות, אבל כמו רבים מחבריי בשוק הפרטי, אין לי שום פקפוק ביושרם של ראשי המערכת ובזכותם לפעול על-פי צו מצפונם ובהתאם לשיקול-הדעת המקצועי כבאי-כוחה של מדינת ישראל".