פרופ' רפי מלניק מונה למשנה לנשיא לעניינים אקדמיים במרכז הבינתחומי

מלניק יחליף את פרופ' אלכס מינץ, שכיהן בתפקיד זה במשך שנתיים

פרופ' רפי מלניק / צילום: רפי קוולרצ'יק
פרופ' רפי מלניק / צילום: רפי קוולרצ'יק

המרכז הבינתחומי בהרצליה מינה באחרונה את הכלכלן פרופ' רפי מלניק לתפקיד המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים. פרופ' מלניק (72) יחליף את פרופ' אלכס מינץ, שכיהן בתפקיד שנתיים וזכה להערכה בבינתחומי, בין היתר, על קידום קבלת אישור המל"ג להסמיך את המוסד להעניק תארי דוקטורט.

מלניק הוא ממייסדי בית ספר טיומקין לכלכלה במרכז הבינתחומי, ושימש גם כדיקן בית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה. בעברו הוא שימש כמשנה למנהל מחלקת המחקר בבנק ישראל; היה חבר בוועדה המייעצת למועצה הכלכלית במשרד ראש הממשלה, חבר בוועדה המייעצת לשר האוצר, ראש צוות מאקרו של מנכ"ל האוצר וחבר בוועדה לשינוי חברתי-כלכלי. נוסף על כך, מלניק כיהן כיו"ר ועדת ההשקעות של חברת הביטוח מגדל, יו"ר ועדת ההשקעות של המגן, שימש כיועץ לבנק לאומי, כחבר דירקטוריון בפסגות, ועמית מחקר במרכז ללימודי מחקר למדיניות חברתית בישראל.

עוד בעברו, שימש פרופ' מלניק כחבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל. פרסומיו עוסקים בתחומי הכלכלה המוניטארית, כלכלת ישראל ואקונומטריקה יישומית, והוא נוהג לפרסם את מדד מלניק - מדד חודשי המעריך את מצב המשק הישראלי בזמן אמת.

כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים יהיה מלניק אחראי על ניהול הצד האקדמי של המוסד ובכלל זה ההתנהלות מול המועצה להשכלה הגבוהה. עד כה אושר למרכז להסמיך לדוקטורט במשפטים, והוא נמצא בתהליך אישור של דוקטורטים בתחומים נוספים.