אליזבת וורן: לחקור האם כרטיס האשראי של אפל מפלה לרעה נשים

וורן, שמתמודדת על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות, דורשת כי סוכנות פדרלית להגנה על צרכני שירותים פיננסיים תבדוק האם אלגוריתמים מסוימים מפלים לרעה צרכנים בגלל מגדר, גזע או גורמים אחרים

אליזבת וורן / צילום: Shutterstock
אליזבת וורן / צילום: Shutterstock

הסנאטורית אליזבת וורן, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, והסנאטור שרוד בראון, הדמוקרט הבכיר בוועדת הבנקאות של הסנאט, דורשים מממשל טראמפ לחקור האם מנגנון כרטיס האשראי של אפל מפלה לרעה נשים. הכרטיס מונפק באמצעות יחידה של בנק ההשקעות גולדמן זאקס.

שני הסנאטורים פנו לסוכנות הפדרלית להגנה על צרכני שירותים פיננסיים (CFPB) בדרישה לקבל מידע כיצד מנטרת הסוכנות את נהלי מתן הלוואות והאשראי של גולדמן זאקס. כמקובל במקרים של כרטיסי אשראי של חברות לא בנקאיות, כגון חברות תעופה, רשתות בתי מלון, או אפל, הנפקת הכרטיסים וניהולם מופקדים בידי חברה למתן שירותים פיננסיים, ולא בידי החברה ששמה מתנוסס על כרטיס האשראי.

"דיווחים בתקשורת מעלים תהיות האם קיים דפוס של אפליה מגדרית בהנפקת כרטיס האשראי של אפל; דיווחים כאלה מדגישים את החשיבות של ניטור פדרלי יעיל של מוסדות פיננסיים ושל התנהלותם בתחום מתן הלוואות", נאמר במכתב הסנאטורים ל-CFPB.

מנהלים בכירים בסיליקון ואלי התלוננו באחרונה כי תקרת האשראי שקיבלו מכרטיס אפל גבוהה יותר מתקרת האשראי של נשותיהם, למרות שרמת ההכנסות של בני הזוג הייתה שווה, ולא היה שום פער בין דירוגי האשראי של הגברים בהשוואה לאלה של הנשים.

אחד ממייסדי אפל, סטיב ווזניאק, צייץ שתקרת האשראי שלו גבוהה פי 10 מזו של אשתו, למרות שיש להם חשבונות בנק וכרטיסי אשראי משותפים.

הקובלנות האלה נתנו תנופה לחששות שאלגוריתמים מסוימים מפלים לרעה נוטלי הלוואות בגלל מגדר, גזע או גורמים אחרים.

ראש מטה הבית הלבן בפועל, סטיב מולווייני, ניהל בעבר את CFPB, והדמוקרטים האשימו אותו שהוא הפך אותה לגוף פסיבי שאינו מתייחס ברצינות למחויבותו להגן על צרכני שירותים פיננסים, כקבוע בחוק. הדמוקרטים טוענים כי פסיביות זו עודה נמשכת תחת המנהלת החדשה של הסוכנות, קייטי גרנינג'ר.