עשרות אנשי עסקים בקריאה משותפת: להקים מיד ממשלה נקייה משחיתות

"לצמיחה ולרווחה כלכלית דרושה דמוקרטיה חזקה ויציבה, ולשם כך נדרש שלטון נקי משחיתות" • בין החותמים על הקול הקורא: איל וולדמן, צבי סטפק, אברהם ביגר, יהודה ויהודית ברוניצקי, חיים כצמן, דב מורן ועוד

איל וולדמן / צילום: אמיר מאירי
איל וולדמן / צילום: אמיר מאירי

על רקע הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן על רקע הפלונטר הפוליטי שנוצר וההערכות כי המדינה הולכת למערכת בחירות שלישית, עשרות אנשי עסקים מובילים יצאו היום (ד') בקריאה משותפת לעצור את ההסתה כלפי גופי הממשל ולמען הקמת ממשלה שאינה נגועה בשחיתות שלטונית.

"לצמיחה ולרווחה כלכלית דרושה דמוקרטיה חזקה ויציבה. לשם כך נדרש שלטון נקי משחיתות, המכבד את הערכים הדמוקרטיים ובהם עצמאות מערכת המשפט ועיתונות חופשית", כתבו אנשי העסקים במכתבם.

לאור זאת קוראים אנשי העסקים לחברי הכנסת הנוכחית להתעשת ו"להקים מיידית ממשלה אשר אינה נגועה בשחיתות שלטונית, ממשלה אשר תרפא את הפצעים בחברה הישראלית על כלל מגזריה ותתמודד עם האתגרים הביטחוניים והכלכליים האדירים שניצבים בפנינו".

בין אנשי העסקים שחתמו על הקריאה: איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס ; צבי סטפק; אברהם ביגר; יהודה ויהודית ברוניצקי, חתני פרס ישראל ומייסדי אורמת; רים יונס, מייסדת אלפא אומגה; נילי צור, מנכ"לית קבוצת ויסוצקי; חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב בע"מ; עארף באשיר, מנכ"ל רושדי תעשיות מזון; דב מורן; גיורא ענבר; רונן וולפמן; ועוד. 

הקול קורא מתפרסם במסגרת "נבחרת המנהלים והמנהלות לאחריות חברתית", פורום שנוסד לאחרונה ליד הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, במטרה לחזק את מעורבותו של המגזר העסקי בסוגיות חברתיות. 

כאמור, הרקע לקריאה המשותפת הוא המשבר השלטוני החמור בו נמצאת מדינת ישראל והשחיקה שחלה בדמוקרטיה, בעצמאות מערכת המשפט והעיתונות החופשית בישראל - "שחיקה שהגיעה לשיאה בשבוע האחרון, כשראש ממשלה מכהן הפך לנאשם בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית החותרות, בין היתר, תחת חופש העיתונות".

עוד מוסיפים החותמים כי "ביקורת עניינית על רשויות החוק, אף אם חריפה ונוקבת, היא דבר לגיטימי ואף ראוי. אך אין מקום להאשמת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה - שמילאו את תפקידם לפי מיטב מצפונם המקצועי - בלא פחות מניסיון להפיכה שלטונית, ובוודאי שאין לקבל ניסיונות להחרבת המערכת המשפטית כולה, בבחינת 'תמות נפשי עם פלישתים'".