יועץ מס נעצר בחשד להלבנת הון במסגרת פרשה ביטחונית שפרטיה אסורים בפרסום

יצחק מלכא, יועץ מס מראשון-לציון, חשוד בניהול ספרים כוזבים בחברה ובהלבנת כספים • החשדות נגד מלכא צצו במסגרת בדיקת פרשיה ביטחונית שפרטיה אסורים בפרסום

צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

רשות המסים עצרה לחקירה יועץ מס החשוד בהלבנת הון בהיקף כחצי מיליון שקל, במסגרת פרשה ביטחונית שפרטיה אסורים בפרסום.

בית משפט השלום בראשון-לציון נעתר לבקשת יהלום, היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה של רשות המסים, והורה על שחרורו בתנאים מגבילים של החשוד, יצחק מלכא (59), יועץ מס מראשון-לציון. מלכא חשוד בניהול ספרים כוזבים בחברה, באמצעותם בוצעה משיכת כספים שלא כדין מאותה חברה, ובהלבנת כספים בצורה מתוחכמת על-ידו.

מבקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט עולה כי החשדות נגד מלכא צצו במסגרת בדיקת פרשיה ביטחונית שפרטיה אסורים בפרסום, עליה ממונים צוות חקירה מיוחד של רשות המסים בשיתוף המלמ"ב ויאחב"ל במשטרת ישראל.

החקירה העלתה, בין השאר, כי בשנת 2016 בוצע תשלום על סך 535 אלף דולר מחברה בה טיפל מלכא כיועץ מס, לחברה זרה בבעלות לא מדווחת של אחד החשודים. התשלום בוצע עבור אספקת ציוד מחשב לכאורה, אך על-פי החשד לא בוצעה כל עסקה בפועל. מבקשת המעצר עולה כי התשלום הועבר תוך הצהרה על היעדר יחסים מיוחדים בין החברות לצורך הימנעות מניכוי מס במקור וכן לצורך דרישת הוצאה בחברה וביטול של רווחים חייבים במס.

עוד נכתב בבקשת המעצר כי בפועל התשלום חזר לחשבון החברה, הגיע לידיו של יועץ המס והועבר לחשודים במסגרת החקירה הביטחונית. מהחקירה עולה כי בדצמבר 2016 הועבר הכסף אל חשבונו הפרטי של יועץ המס מלכא, ולאחר מכן חולק בין שני חשודים ששמם אסור בפרסום. בנוסף הועבר סכום של 1,300,000 שקל לטובת רכישת דירה על שם בתו של מלכא.

מבקשת המעצר עולה כי החשודים אישרו בהודעותיהם את העובדות המבססות את החשד נגדם, אך טענו כי מדובר בהלוואה אשר ניתנה למייצג - יועץ המס - לטובת השקעה בנדל"ן. "החשודים הודו במשיכה שלא כדין מהחברה תוך שימוש בספרים כוזבים, בהשמטת הכנסה אצל החשודים א' ו-ב' (ששמם נאסר לפרסום), בהשמטה מהצהרת הון אצל יועץ המס יצחק מלכא ובהלבנת הון", נכתב בבקשת המעצר.

בנסיבות אלה מבקשת רשות המסים להמשיך לחקור את העבירות של העלמת הכנסות אצל יועץ המס מלכא.

בתום החקירה הובא מלכה לבית המשפט לצורך שחרורו ממעצר. השופט גיא אבנון נעתרה לבקשת היחידה החוקרת וקבע למלכא, בין השאר, ערבות עצמית בסך 500 אלף שקל, הפקדת מזומן בסך 100 אלף שקל וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 90 יום.

עו"ד טוביה יגר, סנגורו של מלכא, מסר בתגובה: "מדובר בחשדות לכאורה בלבד. מרשי מסר גרסה מלאה אשר סותרת את החשדות. אני סמוך ובטוח כי בתום החקירה יתברר כי אין למרשי קשר לחשדות המיוחסים לו. די בעיון בבקשת המעצר עצמה אשר מייחסת למרשי עובדות שאינן נכונות. על פי בקשת המעצר, מנסים לייחס למרשי על פניו קשר לחשודים נוספים ששמם נאסר בפרסום, אולם מדובר בייחוס שאינו נכון".

*** חזקת החפות: יצחק מלכא הוא בגדר חשוד בלבד במעשים המתוארים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, מלכא והחשודים האחרים לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.