לילך אשר-טופילסקי מסיימת קדנציה עם תשואה של 120% במניית דיסקונט; ירידה קלה ברווח הרבעוני של הבנק

הבנק הצליח למתן את הירידה ברווח ברבעון השלישי על ידי המשך גידול בהכנסות שאינן מריבית וגביית עמלות מלקוחותיו • מנכ"לית דיסקונט תוחלף בתפקידה על ידי אורי לוין בתחילת השבוע הבא, עם הצטרפותה להנהלת קרן פימי

לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט היוצאת / תמר מצפי
לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט היוצאת / תמר מצפי

הרבעון האחרון של לילך אשר-טופילסקי כמנכ"לית בנק דיסקונט נסגר עם ירידה של 2.7% ברווח הנקי של הבנק לעומת הרבעון המקביל ב-2018, לרמה של 427 מיליון שקל.

אשר-טופילסקי, שסיימה קדנציה מוצלחת והצטרפה להנהלת קרן פימי, תוחלף על ידי אורי לוין בתחילת השבוע הבא. במהלך שש שנותיה בתפקיד מנכ"לית דיסקונט רשמה מניית הבנק עלייה של כ-120% (לעומת 90% במדד הבנקים), ושווי השוק שלו הגיע לכ-18 מיליארד שקל. 

בדומה לבנקים ולחברות הפיננסים אחרות, הושפעה השורה התחתונה של דיסקונט מהאינפלציה השלילית ברבעון האחרון. עם זאת, הבנק הצליח למתן את הירידה ברווח על ידי המשך גידול בהכנסות שאינן מריבית וגביית מעמלות שונות מלקוחותיו.

בנק דיסקונט תוצאות רבעון שלישי במיליוני שקלים
 בנק דיסקונט תוצאות רבעון שלישי במיליוני שקלים

בשורה העליונה הציג הבנק ירידה של 1% בהכנסות מריבית ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-1.4 מיליארד שקל. מנגד, ההכנסות שאינן מריבית גדלו ב-7.4% לכ-970 מיליון שקל (ההכנסות מעמלות, הנמצאות בתוך סעיף זה, גדלו ב-4.8% ל-765 מיליון שקל).

ההוצאות של דיסקונט על הפסדי אשראי קפצו ב-23%, לרמה של כ-152 מיליון שקל ברבעון השלישי, והתשואה על ההון עמדה על 9.7%, לעומת 11% ברבעון המקביל. 

הבנק יחלק דיבידנד של 15% מהרווח

בהתאם למדיניותו החליט דירקטוריון הבנק על חלוקת דיבידנד בשיעור של 15% מהרווח הנקי (כ-64 מיליון שקל). במקביל, החליט דירקטוריון הבנק לעדכן את מדיניות הדיבידנד ולהעלות את שיעור החלוקה המירבי ל-30% מהרווח הנקי.

את תשעת החודשים הראשונים של 2019 סגר דיסקונט עם שיפור של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ברווח הנקי, שהגיע לכ-1.38 מיליארד שקל. הרווח משקף תשואה להון בשיעור של 10.4%, לעומת 9.9% בתקופה המקבילה.

בשורה העליונה הציג הבנק עלייה של 7.5% בהכנסות מריבית בתקופה זו, לרמה של כ-4.4 מיליארד שקל. ההכנסות שאינן מריבית גדלו ב-10.3% בתקופה זו לכ-2.55 מיליארד שקל, כשההכנסות מעמלות גדלו ב-4% ל-2.2 מיליארד שקל.

האשראי לציבור צמח בסוף ספטמבר 2019 צמח בשיעור של 7.6% בהשוואה לסוף ספטמבר 2018, והסתכם ב-173.4 מיליארד שקל, בעוד פיקדונות הציבור גדלו ב-5.2% לסכום של 194.5 מיליארד שקל. ההון העצמי של דיסקונט גדל בכ-8% מתחילת 2019, והגיע לכ-18.5 מיליארד שקל בסוף ספטמבר.

אשר-טופילסקי, שתיכנס בשבוע הבא לתפקידה החדש כשותפה בכירה בקרן פימי, מסרה היום כי "התוצאות משקפות את פירות העשייה המאומצת לאורך השנים, שלה שותפים מנהלי ועובדי הבנק והקבוצה. אני מודה לעובדים המסורים שלנו על התגייסותם ותרומתם הרבה, תוך מחויבות עליונה ללקוחותינו ולציבור המשקיעים. אני מאחלת הצלחה רבה למנכ"ל הנכנס, אורי לוין, ומשוכנעת שתחת הנהגתם של שאול ואורי, קבוצת דיסקונט תגיע לשיאים חדשים ותדע להתמודד בהצלחה עם האתגרים הרבים הצפויים לדיסקונט ולמערכת הבנקאית כולה".