אקזקט רובוטיקה גייסה 36 מיליון דולר שישמשו להשקת הרובוט הפנים-גופי שלה בארה"ב

הסכום ישמש את החברה לבניית מערך מכירות למוצר הרובוטי שלה, אשר לאחרונה קיבל את אישור השיווק בארה"ב מה-FDA

חברת XACT Robotics הישראלית הודיעה על השלמת סבב גיוס של 36 מיליון דולר. הסכום ישמש את החברה לבניית מערך מכירות למוצר הרובוטי שלה, אשר לאחרונה קיבל את אישור השיווק בארה"ב מה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית. XACT היא חברה מקבוצת מדקס בשליטת הראל גדות, והחברה היא חלק מחממת שיזים בשליטת יוסי בורנשטיין.

החברה פיתחה מערכת רובוטית לניווט וניהוג של מכשירים רפוריים בתוך הגוף. הטכנולוגיה מתאיה למגוון סוגי ניתוחים המחייבים החדרה של מכשיר דק לנקודה מדויקת בעומק הגוף, כגון ביופסיות, הזרקת תרופות לאיברים פנימיים, אבלציות (צריבה מדויקת של רקמה בתוך הגוף), ניקוז מתוך הגוף ועוד.

"המערכת כוללת רובוט בגודל כף-היד שיושב על החולה ומשתמש בהדמיה שמגיעה ממערכות הדמיה שונות, כגון CT או אולטרה-סאונד, כדי להוביל את המכשיר למיקום הנכון בתוך הגוף. הרובוט למעשה מוביל בעצמו את הכלי הרפואי הוא מתאים לכל פרוצדורה בה מעבירים כלי רפואי (כגון מחט לביופסיה, אך גם כלים אחרים) דרך העור בהכוונה של הדמיה.

מנכ"ל החברה, חן לוין, מסרה היום (ד') כי "האסטרטגיה שלנו היא לבנות מומנטום למערכת על ידי בחירת מרכזי מצוינות כשותפים לחדירה לשוק ולהמשך פיתוח המוצר. נמשיך להשקיע הן בהרחבת השימוש במוצר והן בשיפור המוצר, למשל על ידי הרחבת התאמתו למערכות הדמיה רבות ולמקרי שימוש רבים יותר".

הגיוס בוצע מקרנות הנחשבות למובילות בהשקעה בחברות בתחום הרובוטיקה הניתוחית, למשל Chasing Value Asset Management Inc. (CA, USA) שהשקיעה בין היתר בחברות הישראליות מזור וקורינדוס, ששתיהן ביצעו אקזיטים נאים המדגימים את האטרקטיביות של התחום ושל החברות הישראליות בו (מזור נמכרה ב-1.6 מיליארד דולר למדטרוניק וקורינדוס ב-1.1 מיליארד דולר לסימנס).

החברה נוסדה על ידי הראל גדות ויוסי בורנשטיין על בסיס מחקר שבוצע על ידי מייסד מזור, פרופ' משה שהם מהטכניון.

השקת המוצר תתקיים בתחילת החודש הבא בכנס הרדיולוגיה הבינלאומי RSNA בשיקגו.