הסתבך שוב: על מה ננזף יורם שפטל הפעם

מנכ"ל רדיו 103FM שלח הבוקר מכתב ליורם שפטל המגיש תוכנית שבועית בתחנה • במכתב הביע מנכ"ל התחנה אי נוחות מהשתתפותו של שפטל כנואם בהפגנת התמיכה בנתניהו וגרס כי לא יתקבלו התקפות אישיות על אנשי הפרקליטות במסגרת שידורי התחנה

יורם שפטל / צילום: אלון רון
יורם שפטל / צילום: אלון רון

ההדים שעוררה הפגנת התמיכה בבנימין נתניהו שנערכה ביום ג' האחרון מסרבים לדעוך - ולא בהכרח במובן החיובי: מנכ"ל רדיו 103FM, אור צלקובניק, שלח היום (ה') מכתב ליורם שפטל בו הביע אי נוחות מהשתתפותו של שפטל כנואם בהפגנה - לרבות התראה כי בתחנה לא יקבלו התקפות אישיות על אנשי הפרקליטות במסגרת שידורי התחנה.

נזכיר כי שפטל משדר בכל יום חמישי ב-103 את התוכנית "שפטל עצבני". ביום ג' הוא נאם בהפגנת התמיכה בנתניהו ובלשונו העדינה שפך קיתונות על אנשי הפרקליטות אותם כינה "ראש הנחש". נדגיש כי צלקובניק איננו מבקר את החלטתו של שפטל להשתתף בהפגנת התמיכה אלא בהחלטתו לנאום בה. "הופתעתי לגלות על השתתפותך כנואם מרכזי בעצרת הפוליטית שנערכה בשלישי. צר לי שכמגיש תכנית אקטואליה קבוע לא השכלת להבין שהשתתפות כזאת מחייבת בדיקה או תיאום מראש עם התחנה, ואכן, קיבלנו תלונות רבות בעניין זה".

בהמשך לדבריו של שפטל בהפגנה כתב צלקובניק "למניעת אי הבנות, אבהיר שאין מקום להתקפה אישית את היועץ המשפטי מנדנבליט ואת הפרקליטים ניצן ובן ארי מעל גלי האתר של רדיו 103FM. לצערי עליי להבהיר מראש שהפרה של הוראות אלו תאלץ אותי לנקוט צעדים ניהוליים חריפים".

נזכיר כי בנוסף לשפטל היו אנשי תקשורת נוספים שנאמו בהפגנה ביניהם שמעון ריקלין שמועסק בערוץ 20 וגלית דיסטל שמועסקת בתאגיד השידור הציבורי.

השפה בה בחר שפטל להשתמש הייתה עדינה יחסית לזאת שנשמעה בקרב חלק מהמפגינים. שלשום פרסמנו כי העיתונאי יואב קרקובסקי ששידר ב"חדשות כאן 11" הותקף במטח קללות יריקות דחיפות ואפילו ניסיונות לחטוף לו את המקרופון בעת ששידר. היום הועלה לרשתות החברתיות תיעוד של גבר שמקלל באופן בוטה לרבות איחולים לפרשן "חדשות 12" אמנון אברמוביץ' שיישרף שוב.