"החלטה אומללה": ועד עובדי אגוד משבית את הבנק באופן מיידי בצל ההחלטה שתסלול את הדרך למיזוג עם מזרחי-טפחות

ועד עובדי אגוד משבית את הבנק באופן מיידי על רקע ההחלטה של בית המשפט לתחרות לבטל את ההתנגדות של רשות התחרות למיזוג עם בנק מזרחי טפחות, תחת הטענה כי זו "תגרום לצמצום התחרות ולפגיעה בלקוחות הבנקים" • ביום ראשון ייפגש הוועד עם ההנהלה

הפגנת עובדי בנק אגוד / צילום: אלירן מלכי
הפגנת עובדי בנק אגוד / צילום: אלירן מלכי

בהמשך להחלטה שניתנה הבוקר (ה') על ידי בית המשפט לתחרות, לבטל את התנגדות רשות ההגבלים (כיום "רשות התחרות"), למיזוג בנק מזרחי-טפחות ובנק אגוד, ועד עובדי בנק אגוד משבית את הבנק באופן מיידי.

בהודעה שהוציא הוועד לעובדים נכתב, כי "החלטה אומללה זו תפגע במאות משפחות של עובדי בנק אגוד, תגרום לצמצום התחרות ולפגיעה בלקוחות הבנקים. אנחנו לא נעמוד מנגד כאשר מטה לחמינו עומד להכרת לפיכך כצעד ראשון, כלל העובדים מתבקשים להפסיק את העבודה, לעזוב את המשרדים וללכת הביתה כעת ומחר הבנק יהיה סגור".

ביום ראשון הקרוב עובדי הבנק יחזרו לפעילות משום שבמהלך היום נקבעה ישיבה עם הנהלת הבנק. לאחריה יחליט הוועד על המשך הצעדים.

שופט בית הדין לתחרות בירושלים עודד שחם קיבל הבוקר את ערעור הצדדים וקבע כי לא נמצאה תשתית ראייתית לכך שהמיזוג יפגע בתחרות. למורת רוחם של הפוליטיקאים, בית הדין קיבל את הערר של בנק מזרחי טפחות לצד עררים של הצדדים האחרים לעסקה, הפך את החלטת מ"מ הממונה על התחרות ואישר כאמור את המיזוג בין הבנקים. נזכיר כי שר הכלכלה, אלי כהן, וגם שר האוצר, משה כחלון, הביעו התנגדות חריפה למיזוג שיוציא שחקן משוק הבנקאות.

בחודש מאי 2018 החליט ממלא מקום הממונה על התחרות להתנגד למיזוג. בנק מזרחי, לצד צדדים אחרים לעסקה, הגיש ערר על החלטת מ"מ הממונה, בהליך שהתנהל בפני השופט עודד שחם בבית הדין לתחרות, במשך למעלה משנה. בפסק דינו קיבל בית הדין את טענות בנק מזרחי, וקבע כי רכישת בנק אגוד על ידי מזרחי אינה מעוררת חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות או בציבור, ולא היה מקום להתנגד לה.