גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההיברידית-נטענת החדשה של ב.מ.וו היא הקומבינה הישראלית המושלמת

הגרסה ההיברידית-נטענת של סדרה 3 החדשה של ב.מ.וו היא מכונית ספורט-סדאן מהנה ועתירת ביצועים ואבזור, שנהנית מהטבת מס בריאה ומפוטנציאל להוצאות שוטפות אפסיות • אבל היא לא אתלטית כבעבר ותצטרך לשרוד התייקרות קרובה

טכנולוגיית ההנעה ההיברידית-נטענת, "פלאג-אין" בכינוי העממי (PHEV בשם המקצועי), היא אחת ההמצאות החכמות ו"הישראליות" ביותר, שיצאו מתעשיית הרכב בעשורים האחרונים. לעומת רכב היברידי מקובל שבו המחשב מנהל את חוויית הנהיגה, ורכב חשמלי נטו שבו נדרש הנהג להשלים עם פשרות בכל הנוגע לטווח הנסיעה ולשימושיות, רכבי פלאג-אין מציעים את הטוב מכל העולמות.

מי שרוצה להרגיש כמו אביר איכות הסביבה, צריך רק לחבר כבל ולטעון את הסוללה מהרשת הביתית, לנוע עשרות קילומטרים על חשמל בלבד לחסוך בהוצאות השוטפות. מנגד, ישראלים ממהרים ובעלי דלקן על חשבון העסק, שאין להם סבלנות לטעינה, לפליטת CO2 ולשאר שטויות ירוקות, צריכים רק ללחוץ על מתג ולקבל ביצועים ספורטיביים של מנועי בעירה פנימית לכל דבר. אל חשש: אף אחד לא ידע שאתם מבזבזים דלק ופולטים כמו באחרונת המכוניות המזהמות. אתם עדיין תיהנו מהטבת מס רצינית, במיוחד בפלח היוקרה, ותוכלו לספר למשקיעים על צריכת דלק ממוצעת של יותר מ-50 קילומטרים לליטר. הקומבינה האולטימטיבית.

אין זה מפתיע, שגרסאות הפלאג-אין כבשו בשנתיים האחרונות את פלח רכבי היוקרה הישראלי. ב-ב.מ.וו סדרה 3, למשל, גרסת הפלא-אין כבשה יותר מ-70% מהמכירות. אבל עם כניסת העשור החדש מגיעה אלינו סדרה 3 החדשה בגרסת פלאג-אין שמציעה יותר מקודמתה בכל תחום, אבל תאלץ להתמודד בינואר עם הפחתה בהטבות המס.

BMW_330E אתר

ללא דרמה קולית

חיצונית בחרה ב.מ.וו ללכת בנתיב בטוח ומוכח. לסדרה 3 יש עיצוב ידידותי, שרירי ונטול סיכונים, שנראה כמו גרסה מוקטנת במעט של סדרה 5. יש לה יציבה אתלטית, זנב נוסח ה-5 וחרטום מוכר שבמרכזו גריל "כליות", הפעם בגודל מתון. עם חבילה של תוספות קוסמטיות - דוגמת חבילת "M ספורט" וצבע כחול מרהיב שבהם צוידה מכונית המבחן שלנו - היא תמשוך לא מעט תשומת לב. אבל אין ספק שתם העידן שבו מחלקת העיצוב של ב.מ.וו מנסה לפרוץ נתיבים חדשים בתחום העיצוב (ע"ע דגמי I8 ו-I3).

מתחת לכסות החיצונית, ה-330E החדשה היא אחת המכוניות המתוחכמות והמורכבות ביותר טכנולוגית, שנעות על כבישי הארץ, אבל תא הנוסעים שלה לא מנופף וצועק אלא שומר על קו שקט וידידותי גם למאותגרים היי-טק. לוח המחוונים על בסיס מסך LCD מעוצב כמו לוח אנלוגי ומאפשר לסנן את כמות המידע המוצג, מערך השליטה דומה לזה של שאר דגמי ב.מ.וו, כולל מוט הילוכים שנמצא במקום הנכון. מסך המולטימדיה הגדול מציג תפריטים נוחים להתמצאות ויש גם סייענית קולית נוסח "אלקסה" (באנגלית), שפועלת בצורה מהירה ומדויקת וחוסכת הפעלה פיזית של רבות מהפונקציות. בקיצור, למרות כל התחכום זה רכב של "התנע וסע".

התא עצמו הוא נווה-מדבר מבודד היטב של חומרי דיפון יוקרתיים, מתגים מתכתיים קרירים ומוצקים, ריפוד עור נעים, מערכת אקלים חכמה ושאר פריטים מרחיבי דעת, שקשה לקבל כסטנדרט בפלח המחיר הזה ללא סיוע של הטבת מס.

בסעיף מרחב הפנים, סדרה 3 החדשה מציעה יותר מרחב ברכיים וראש מקודמתה ומרגישה מרווחת יותר, במיוחד מאחור, אם כי הנוסע האמצעי יצטרך עדיין להתמודד עם מנהרת תמסורת גבוהה בין רגליו. פשרה נוספת היא בתא המטען, שבו הסוללה הגדולה גוזלת כמעט 20% מהנפח השימושי ומגבילה אותו ל-375 ליטר.

הסוללה והמנועים החשמליים מוסיפים עוד כמעט 200 קילו למשקל העצמי של הרכב, אבל הביצועים עדיין מרשימים מאוד. מצב התכנות ההיברידי מכויל לספק טווח חשמלי ארוך ככל האפשר, וברירת המחדל שלו היא שיוט חרישי, גם בעיר וגם במהירויות אוטוסטרדה.

אבל מספיקה הדיפה קלה של הדוושה, או לחיצה על מתג "ספורט", כדי לרתום את המנוע החשמלי והסוללה לסיוע למנוע ה-2 ליטר בנזין. הגב נהדף לאחור לא פחות מאשר ב-340 טורבו-בנזין היוצאת, ואם זה לא מספיק אגרסיבי לטעמכם הסיטו את מוט ההילוכים למצב ספורט ותקבלו "אובר-בוסט", שמקפיץ את ההספק מ-252 כ"ס לכ-292 כ"ס לפרק זמן קצר ומייצר תאוצות רציניות ומרגשות. מנגד, תיאלצו לוותר על דרמה קולית. המנוע הזה נותר שקט ותרבותי גם ב-5,000 סל"ד.

כמקובל ברכבי פלאג-אין צריכת הדלק היא עניין של בחירה ומצפון. הסוללה המוגדלת של ה-330 החדשה (12 קילוואט) מציעה טווח תיאורטי משופר של עד כ-66 קילומטר על חשמל בלבד, ומי שיטען אותה במלואה בכל הזדמנות ויקפיד להיצמד למצב הנסיעה החשמלי נטו יוכל לעשות כל יום את הדרך שלו מנתניה (טוב, מארסוף) למשרד בתל אביב ובחזרה עם הוצאות שוטפות אפסיות.

מנגד, מי שייכנע לפיתוי של הביצועים המרגשים, שממתינים במרחק של לחיצת כפתור, יחווה צריכת דלק ריאלית שנעה סביב 13 קילומטר לליטר. זה די רחוק מהנתון המשוקלל של 62 קילומטרים לליטר עליו מצהירה ב.מ.וו. אנחנו מנחשים, שגם הפליטה תהיה גבוהה במאות אחוזים מהמוצהר.

צפויה להתייקר בקרוב

עם כל הטכנולוגיה והנתונים הירוקים, כמעט שכחנו שמדובר בסדרה 3 של ב.מ.וו, אחד הסמלים הנערצים ביותר על חובבי נהיגה הארד קור. באגף הזה יש לנו בשורה טובה, ואחת פחות טובה. הטובה: זו מכונית נעימה ומהנה שמותירה את הנהג בתמונה עם היגוי מדויק וזריז, יציבות מרשימה בשיוט מהיר למרחקים בכל מזג אוויר ובלמים פרוגרסיביים. זו גם סדרה 3 הנוחה ביותר שנסענו בה לאורך הדורות.

הבשורה הפחות טובה היא שה-3 התבגרה, השמינה והפכה להיות אזרחית מכובדת, בוודאי בגרסה הזו, ששוקלת קצת יותר מ-1.7 טון. אז אפשר לשכוח משעשועי זנב, כתמי זיעה וקוצר נשימה של הנהג בסיומו של כביש צר ומפותל.

נכון לעכשיו, בטרם העלאת המס, ה-330E שומרת על מחיר בסיס של 290 אלף שקל. במחיר הזה היא ממשיכה להציעה תמורה שוברת שוק לכסף בנוסח "בעל הבית השתגע". בינואר, כאמור, צפויה הטבת המס להתכווץ משמעותית והמחיר יטפס, כנראה בעשרות אלפי שקלים. אבל גם אחרי עליית המחיר זו עדיין יצירה טכנולוגית מגובשת, רב תכליתית ומרשימה, שתפורה על בעלי הממון הישראלים כמו מקלט מס באיי הבתולה. 

חלק מהמתחרות:

וולבו S60 T8

290 אלף שקל עולה גרסת ה-T8 ההיברידית נטענת של וולבו S60 החדשה. שילוב בין מנוע 2 ליטר טורבו ושני מנועים חשמליים מעניק למכונית הנעה כפולה ו-390 כ"ס עם מומנט מאסיבי של 65 קמ"ש. התאוצה מאפס ל-100 אורכת 4.6 שניות, הטווח החשמלי מעל 50 קילומטר, ותא הנוסעים מרווח ומפואר

סקודה סופרב פלאג-אין

עד שתופיע גרסת פלאג-אין של אאודי A4, ממלאת את החלל הגרסה הנטענת של סקודה סופרב החדשה. יש לה סוללה מאסיבית של 13 קילוואט, מנוע 1.4 טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 218 כ"ס עם מומנט של 40 קג"מ. היא יכולה לנוע עד 55 קילומטר על חשמל, ומחזירה קרוב ל-70 ק"מ לליטר. טרם פורסם מחיר

מרצדס C300 פלאג-אין

ה-C300E היא הדור השני של הפלאג-אין סדאן של מרצדס. יש לה מנוע 2 ליטר בנזין וסוללה חשמלית גדולה עם הספק משולב של 320 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 9 מהירויות. הטווח החשמלי עומד על כ-52 קילומטר, התאוצה למאה ב-5.2 שניות, וצריכת הדלק המשוקללת על כמעט 50 קילומטרים לליטר. המחיר כ-336 אלף שקל

עוד כתבות

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה