הגיעו להסכמות: המדינה תזרים 2 מיליון שקל ל"הבימה"

הנאמנים והמדינה הגיעו להסכמה לפיה המדינה תעביר בתוך שבוע 2 מיליון שקל לתיאטרון הלאומי • עוד הוסכם, כי בתחילת 2020 תעביר המדינה להבימה כ-2.5 מיליון שקל נוספים, בכפוף לכך שביהמ"ש יאשר כי קיים סיכוי להבריא את התיאטרון

הבימה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
הבימה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

נמצא הפתרון שיאפשר את הפעלתו של תיאטרון "הבימה" במהלך התקופה הקרובה: הנאמנים שמינה ביהמ"ש לתיאטרון הבימה, עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב, הודיעו אמש (שבת) לנשיא ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, כי הגיעו להסכמה עם המדינה על מתווה שיאפשר את הפעלתו של התיאטרון במהלך תקופת הקפאת ההליכים אליה נכנס בשבוע שעבר.

לפי הודעת הנאמנים, שעדיין כפופה לאישורו של אורנשטיין שאמור לקיים בנושא דיון הבוקר, במסגרת המתווה עליו הוסכם, יעביר משרד האוצר לנאמנים 2 מיליון שקל, כפעימה ראשונה במסגרת העברת כספי התמיכה השוטפת שמעבירה המדינה לתיאטרון עבור שנת 2019.

בשבוע שעבר טענו הנאמנים כי המדינה התחייבה להזרים לתיאטרון סכום גבוה יותר, אך בהודעתם היום הכירו הנאמנים בכך שעוד בטרם נכנס התיאטרון להקפאת הליכים, העבירה לו המדינה את הסכום עבור הנחה שתינתן לאזרחים ותיקים לרכישת כרטיסים להצגות ברבעון הראשון של 2020.

עוד עולה מהודעת הנאמנים, כי כ-2.5 מיליון שקל, יתרת הסכום לו זכאי התיאטרון מכוח התמיכה השוטפת, יועבר לו רק בתחילת שנת 2020, רק אם יאשר אורנשטיין כי קיים סיכוי להבריא את התיאטרון, ובכפוף לאישור ניהול תקין מרשם העמותות לשנת 2019.

בנוסף, סיכמו המדינה והנאמנים כי כספי התמיכה שיועברו לתיאטרון "ינוצלו על-ידי הנאמנים כמקור אחרון, לאחר מיצוי קבלת כל יתר מקורות התיאטרון לכיסוי ההוצאות השוטפות", וכי תוכנית ההבראה שיציעו הנאמנים "תגובש בהסכמה עם מוסדות המדינה".

בשבוע שעבר אישר אורנשטיין את הסכם ההלוואה אליו הגיעו הנאמנים עם עמותת "תנופה לצמיחה" של ההסתדרות. לפי ההסכם, העמותה תעניק לתיאטרון הלוואה על סך 2.5 מיליון שקל, שתאפשר את תשלום המשכורות לכ-440 עובדי התיאטרון.