קטע כלכלי | פודקאסט

האם צמצום פערים הוא הדרך להשיג רווחה לחלשים? לא בטוח

האם בישראל יש כלכלה תחרותית? • ייתכן שעזרה לחלשים לא תסייע לרווחתם? • ואיך הופכים מדינה למצליחה? • פרופ' עומר מואב מתארח בפודקאסט "קטע כלכלי" ומסביר האם שיטת הכלכלה הטובה ביותר היא שוק חופשי? • האזינו

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

איך מנהלים כלכלה מודרנית? דבר ראשון מגדירים מטרות. והמטרה של עומר מואב היא להשיג כמה שיותר רווחה לציבור ובמיוחד לחלשים. אבל איך משיגים את זה? על שוק חופשי, קפיטליזם ושוויון.

רובנו נסכים שמטרת המדינה צריכה להיות רווחה מקסימלית לאזרח, ובמיוחד רווחה לחלשים. אבל השאלה העיקרית היא מה הדרך הטובה ביותר להשיג מטרה זו. והדרך הזו פשוטה, יגיד עומר מואב, והיא כוללת הגדלת עוגת התוצר באמצעות מודלים כלכליים שהוכיחו את עצמם, ומדינה שמאפשרת את הפעילות של המודלים האלה, תוך דיון נורמטיבי.

האם המודל של שוק חופשי הוכיח את הצלחתו בחלוף השנים? המדינה היא זו שקובעת את הגבולות שלו, תפקידה לדאוג לרכוש הפרטי, ובמיוחד לתחרות כמה שיותר חלקה. מדינה מצליחה היא זו שמצליחה למנוע קרטלים. והשווין? חתירה אליו תסיט אותנו מהמטרה ותפגע ברמת החיים של כולנו- במיוחד בזו של החלשים.

פרופ' עומר מואב מתארח בפודקאסט "קטע כלכלי" ומסביר האם שיטת הכלכלה הטובה ביותר היא שוק חופשי? ספויילר: התשובה שלילית.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.