דוטס נאנו, ישראלית הנסחרת באוסטרליה, הבטיחה גיוס של כ-7 מיליון שקל

החברה שמייצרת חומר-נאנו ליישומי תעשייה שונים, ביצעה את הגיוס באמצעות הנפקה פרטית לקרן האוסטרלית-ישראלית SIBF

סידני אוסטרליה  / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב
סידני אוסטרליה / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב

חברת הטכנולוגיה הישראלית דוטס נאנו (Dotz Nano) הנסחרת בבורסה האוסטרלית, הבטיחה בשבוע שעבר גיוס של 3 מיליון דולר אוסטרלי - כ-7.1 מיליון שקל - בהנפקה פרטית לקרן האוסטרלית-ישראלית SIBF. מתוך סך התמורה, 2 מיליון דולר אוסטרלי כבר הועברו לחברה, ועוד מיליון דולר אוסטרלי יועברו בעתיד במסגרת הנפקת מניות נדחית.

דוטס נאנו מייצרת חומר-נאנו ליישומי תעשייה שונים, אשר מהווה מעין טביעת אמצע כימית ייחודית להגנה מפני זיופים. מנכ"ל החברה, עוזי ברייר, אמר כי הוא מברך את SIBF על הצטרפותה כמשקיע אסטרטגי, "החלטה שמביאה לידי ביטוי את הערך ארוך הטווח של פתרון זיהוי המוצר שלנו, המיועד לפתרון בעיית הזיוף העולמית, המוערכת השנה ב-2.2 טריליון דולר".

ההנפקה המיידית כללה מניות דוטס נאנו שהונפקו לקרן במחיר של 3.6 סנט אוסטרלי למניה (דיסקאונט של 10% על מחיר השוק), כאשר עבור כל שלוש מניות ניתנה אופציה לרכישה עתידית של מניה נוספת במחיר מימוש של 9 סנט אוסטרלי. הנפקת המניות הנדחית תבוצע בשני מועדים, באפריל ובאוגוסט 2020, ותכלול מחירים זהים למניות ולאופציות. נוסף על כך התחייבה דוטס לקבל מקרן SIBF ייעוץ אסטרטגי בתמורה לתשלום חודשי של 8,000 דולר אוסטרלי.

קרן SIBF (בשמה המלא Southern Israel Bridging Fund) מנוהלת על-ידי אור בן שושן, אלי בן סימון, ג'ק כץ, אביב כהן ובועז אור-שרגא. לפי אתר האינטרנט שלה, היא פועלת במודל של החזר השקעה מהיר (אקזיט תוך 24 חודשים בממוצע) ובסיכון נמוך. היום דיווחה דוטס נאנו על מינויו של דורון אלדר, שותף בקרן, לדירקטוריון דוטס.

דוטס נאנו היא ישראלית ותיקה יחסית בבורסה האוסטרלית, והיא נסחרת בה מזה כשלוש שנים. היא הצטרפה לבורסה במסגרת מיזוג לשלד בורסאי, וגייסה אז 6 מיליון דולר אוסטרלי לפי מחיר מניה גבוה משמעותית מהנוכחי, 20 סנט אוסטרלי. כיום מחיר המניה הוא 5 סנט והוא משקף לחברה שווי של 11 מיליון דולר אוסטרלי (26 מיליון שקל).