משקיעים מוסדיים נסוגים משוק הקריפטו: כמעט 70 קרנות גידור בתחום נסגרו ב-2019

מחקר חדש מצביע על ירידה משמעותית במספר הקרנות המשקיעות בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים  • לפי ממצאי הדוח, רק 140 קרנות בתחום הושקו מתחילת השנה - פחות מחצי ממספר הקרנות שהושקו בשנת 2018

ביטקוין / צילום: רויטרס
ביטקוין / צילום: רויטרס

כמעט 70 קרנות גידור הממוקדות בניהול השקעות בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים נסגרו בעולם מתחילת 2019 - כך עולה מדוח חדש של חברת המחקר האמריקאית Crypto Fund Research, שממצאיו פורסמו אתמול על ידי רשת "בלומברג". רוב הקרנות האלה מספקות שירותים בעיקר למשקיעים מוסדיים בעולם, כמו קרנות פנסיה או חברות פמילי אופיס.

מספר הקרנות החדשות המשקיעות בשוק הקריפטו ובתעשיית הבלוקצ'יין, הכולל קרנות גידור וקרנות הון סיכון בתחום שהושקו מתחילת 2019, מסתכם ב-140 - נמוך ביותר מ-50% ממספר הקרנות שהושקו בעולם בשנת 2018, על פי המחקר שערכה קריפטו פאנד.

מבחינת הפיזור הגיאוגרפי של קרנות כאלה שנסגרו מתחילת 2019, במספר הסגירות של קרנות מובילות מדינות צפון אמריקה, עם 28 קרנות שנסגרו מתחילת 2019, ואחריהן מדינות אירופה עם 23 קרנות, מדינות אזור אסיה פסיפיק עם 14 קרנות, ומדינות שאר העולם עם 3 קרנות שנסגרו השנה.

הדוח של קריפטו פאנד מצטט את דבריו של ניק קרטר, מייסד שותף של Coin Metrics - חברה העוקבת אחרי שוק הקריפטו - הסבור כי התנודתיות הטבועה באופיים של הביטקוין ושאר המטבעות הקריפטוגרפיים, מרחיקה מנכסים אלה את רוב המשקיעים המוסדיים. "השוק מונע בעיקר על ידי משקיעים קמעוניים, והוא גם יישאר כך בעתיד הנראה לעין", אמר קרטר.

על פי הדוח שערכה קריפטו פאנד, פועלות כיום בעולם בסך הכל 804 קרנות השקעות הממוקדות בשוק הקריפטו ובתעשיית הבלוקצ'יין, ומתוכן 355 הן קרנות גידור, 425 קרנות הון סיכון, והשאר קרנות פרייבט אקוויטי.

מבחינת היקף הנכסים המנוהלים אצלן, חמש קרנות הקריפטו המובילות כיום בעולם, על פי נתוני הדוח, הן קרן הגידור Arrington XRP מסיאטל, וושינגטון; קרן הגידור BlockTower Capital מסטמפורד, קונטיקט; קרן הגידור Brian Kelly Capital Management מניו יורק; קרן ההון סיכון Digital Currency Group מניו יורק; וקרן ההון סיכון הסינית Fenbushi Capital.

ביטקוין, המטבע המוביל בשוק הקריפטו, נסחר היום בצהריים במחיר של 7,560 דולר ליחידה, על פי נתוני אתר CoinMarketCap. למרות ירידה חודשית של כמעט 19% בשער הביטקוין (BTC) בנובמבר האחרון, מתחילת 2019 עלה שער המטבע ביותר מ-88%.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.