הגדילו את המימוש: קרנות ההשקעה המחזיקות בתופין הישראלית מכרו מניות ביותר מ-70 מיליון דולר

שתי הקרנות עשויות להגדיל את היקף המכירה אם חתמי ההנפקה יבחרו לרכוש מהן עוד מניות • במקרה שמרקר תממש את אופציית החתמים, היא תרד להחזקה של 12.3% מהחברה, וקטליסט תהפוך לבעלת המניות הגדולה בתופין

קרנות ההשקעה מרקר וקטליסט הגדילו את הצעת המכר שלהן ומכרו יותר מניות מהמתוכנן במסגרת ההנפקה המשנית של חברת אבטחת הסייבר הישראלית תופין . מחיר המניה בהנפקה המשנית נקבע על 17 דולר.

בתחילה תכננו הקרנות למכור קצת יותר מרבע מההחזקה שלהן במניות תופין. אולם בסופו של דבר החליטה קרן מרקר למכור כ-2.4 מיליון מניות תופין, המהוות כ-34% מההחזקה שלה בחברה, וקטליסט בחרה למכור כ-1.8 מיליון מניות, שהן כ-28% מהיקף ההחזקה שלה. התמורה שתקבל מרקר ממכירת המניות עומדת על 41.5 מיליון דולר וזו של קטליסט תגיע ל-31.3 מיליון דולר.

שתי הקרנות עשויות להגדיל את היקף המכירה אם חתמי ההנפקה יבחרו לרכוש מהן עוד מניות. בהנחה של מימוש אופציית החתמים, תקבל מרקר עוד כ-6.2 מיליון דולר וקטליסט תקבל עוד 4.7 מיליון דולר. לפני ההנפקה החזיקה מרקר ב-20.3% ממניות תופין ולאחר ההנפקה, בהנחה של מימוש אופציית החתמים, היא תרד להחזקה של 12.3% ממניות החברה. במקרה כזה, קטליסט תהפוך לבעלת המניות הגדולה בתופין, ותחזיק כ-12.5% מהון המניות.

כאמור, ההנפקה המשנית - שבה החברה לא מכרה מניות, וכללה רק הצעת מכר של שתי הקרנות - בוצעה במחיר של 17 דולר. מניית תופין נחלשה ב-14% בימים שחלפו מאז שהודיעה החברה על כוונת הקרנות למכור מניות בה, והיא נסחרת כעת במחיר של כ-16.4 דולר המשקף לחברה שווי של 572 מיליון דולר. תופין הונפקה לראשונה בניו יורק לפני כשמונה חודשים, במחיר של 14 דולר למניה, ובשיא הגיעה למחיר של כ-30.5 דולר.

קרן קטליסט בראשותו של אדוארד קוקירמן השקיעה לראשונה בתופין בסבב הגיוס הראשון שלה ב-2007, וקרן מרקר הצטרפה להשקעה בסבב השני ב-2011. בהמשך השתתפו שתיהן בסבבי השקעה נוספים. שתי הקרנות רושמות רווח מכובד על השקעותיהן בחברה.

תופין, שנוסדה על-ידי רובי כיטוב וראובן הריסון, מספקת פתרונות סייבר לאכיפת מדיניות אבטחה בסביבות שונות. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019, הכנסות תופין הסתכמו ב-73.2 מיליון דולר - צמיחה של 31.2% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018.

עם זאת, על רקע גידול בהוצאות החברה, גדל גם ההפסד הנקי שלה בתקופה זו והסתכם ב-20.9 מיליון דולר, לעומת 7.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הסתכם ב-14.6 מיליון דולר. בהנפקה באפריל גייסה החברה סכום של כ-113 מיליון דולר נטו, ובסוף הרבעון השלישי היו בקופתה כ-126 מיליון דולר.