יו"ר אופל לשעבר מונה לחבר הנהלה בסטארט-אפ Cartica AI

בענף הרכב מעריכים כי קרל תומס נוימן הצטרף להנהלה בעקבות הבשת"פ של החברה עם ב.מ.וו וטויוטה, שמטרתו להתחרות בשליטה של מובילאיי בשוק מערכות הסיוע לנהיגה

קרל תומס נוימן / צילום: BENOIT TESSIER, רויטרס
קרל תומס נוימן / צילום: BENOIT TESSIER, רויטרס

קרל תומס נוימן, שהיה עד לפני כשנתיים יו"ר יצרנית הרכב הגרמנית אדם אופל מקבוצת GM, מונה לחבר ההנהלה ויועץ בסטארט-אפ הרכב Cartica AI  (קארטיקה), שפוצל מתוך חברת קורטיקה הישראלית. נוימן, מבכירי תעשיית הרכב הגרמנית, ניהל בעבר את הפעילות של קונצרן פולקסווגן בסין והיה מבכירי ההנהלה של ענקית הטיר1 הגרמנית קונטיננטל. באופל הוא כיהן כיו"ר בין 2013 עד השלמת מכירת החברה לקונצרן פיז'ו-סיטרואן ב-2017.

בענף הרכב מעריכים כי הצטרפותו לחברה היא על רקע התקדמות בשיתוף הפעולה העסקי-טכנולוגי שהוכרז בספטמבר השנה בין קארטיקה, ב.מ.וו וטויוטה, לפיתוח הדור הבא של מערכות מתקדמות לסיוע לנהיגה (ADAS) על בסיס האלגוריתמים הייחודיים של בינה מלאכותית, שפיתחה קורטיקה. הברית מכוונת לחוזה אספקה, שיכלול מיליוני יחידות בשנים הבאות ויקרא תיגר על ההגמוניה של מובילאיי בתחום. במסגרת שיתוף הפעולה השתתפו שלוש החברות גם בגיוס האחרון של קארטיקה, בהיקף של כמה מיליוני דולרים, עם התחייבות להשקעה נוספת בסבבים הבאים.

קארטיקה מעסיקה כבר היום צוות של 45 עובדים, ומתכוונת לגייס עוד 60 עובדים נוספים עד סוף השנה ולהשיק מרכז פיתוח בתל אביב ומשרד מכירות במינכן. קורטיקה, החברה האם ממנה פוצלה קארטיקה, מעסיקה כיום כ-100 עובדים וצפויה להמשיך לגדול בעשרות עובדים נוספים בנפרד. החברה פועלת כיום כדי למסחר את האלגוריתמים המוגנים בפטנט שלה, שמאפשרים למידת מכונה עצמאית ובלתי נעזרת, למגוון תחומים ובהם ביטחון לאומי, פיננסים, חינוך, בריאות ועוד.

בראיון ל"גלובס" בספטמבר אמר יגאל ריכלגאוז, מנכ"ל קארטיקה, כי "המטרה של קארטיקה עכשיו היא לקדם את המוצר שלה שמהווה תחרות ישירה למוצר ה-ADAS של מובילאיי. היום הפתרון שלנו כבר מותקן על השבב של רנסאס וצורך אנרגיה ביעילות גבוה פי עשרה מהפתרון של מובילאיי. להם כמובן יש את הכוח העצום גם של אינטל, של מספר העובדים והניסיון שיש להם בתחום, אבל אנחנו מבינים שלנו יש טכנולוגיה פורצת דרך ומשבשת, ושהיא יכולה לשנות את כל כללי המשחק בתחום".