ווקמי גייסה 90 מיליון דולר לפי שווי של כ-1.8 מיליארד דולר

שנה ורבע לאחר שגייסה 40 מיליון דולר לפי שווי של כמיליארד דולר, החברה המפתחת "פלטפורמה לאימוץ טכנולוגיות דיגיטליות" הכפילה את שוויה והודיעה על גיוס של 90 מיליון דולר מהקרן האירופית Vitruvian Partners

 

 

רפאל סווירי / תמונה: WalkMe
רפאל סווירי / תמונה: WalkMe

שנה ורבע לאחר שגייסה 40 מיליון דולר לפי שווי של כמיליארד דולר, הסטארט-אפ הישראלי ווקמי (WalkMe) המפתח "פלטפורמה לאימוץ טכנולוגיות דיגיטליות", הודיע על גיוס של 90 מיליון דולר מהקרן האירופית Vitruvian Partners. על פח ההודעה, זוהי השקעתה הראשונה בישראל. הגיוס בוצע לפי הערכת שווי של כ-1.8 מיליארד דולר, כמעט כפול מהערכת השווי בעת הגיוס הקודם בספטמבר 2018.

ווקמי מפתחת תוכנה הפועלת כשכבה מעל תוכנות ארגוניות מורכבות, כמו למשל "סיילפורס". עבור העובדים, השימוש בווקמי מקל בין השאר על ההתמצאות והשימוש באותן תוכנות ארגוניות. את המנהלים היא משמשת בין היתר על ידי כך שהיא מנפקת עבורם תובנות מבוססות בינה מלאכותית שעשויות לסייע בשכלול תהליכים ארגוניים.

במערכות ארגוניות המערכת מסייעת לעובד גם בביצוע העבודה עצמה, למשל באמצעות צ'אט בוט, שממלא בעצמו את פרטי המידע במקומות הנכונים במערכת המורכבת. תחום זה מצטרף למוצר המקורי של החברה שהיה מיועד למשתמשים פרטיים אותו אפשר להמשיל למערכת ניווט עבור אתרים ואפליקציות. כפי שאנו נעזרים בווייז במקום לפענח את המפה ולבחור בדרך הרצויה, כך המערכת של ווקמי מתייחסת למערכות מורכבות - היא מנחשת מה המשתמש רוצה ומנחה אותו יד ביד עד להשגת מטרתו.

ווקמי הוקמה ב-2011 על ידי המנכ"ל דן עדיקא, נשיא החברה רפאל סווירי ואייל כהן שפרש מהחברה. סך הכל גייסה החברה 30-7 מיליון דולר. ווקמי מעסיקה 820 עובדים, כמחציתם בישראל. בחברה השקיעו הקרנות מנגרוב קפיטל, EDBI, אינסייט, ג'מיני, גיזה, פלינט, PartnersInsight, גרינספרינג וסקייל.

בשיחה עם "גלובס", הסביר נשיא החברה רפי סווירי כי צרופה של קרן Vitruvian Partners המתמחה בהשקעה בחברות בשלבים מאוחרים, "תחוזק את החברה באירופה". כעת, יש לווקמי, לדברי סווירי, "משקיע מוביל גם בארה"ב, גם באירופה וגם אסיה. השיקול שלנו היה להביא גוף שמסתכל אחרת. Vitruvian Partners היא קרן גדולה עם פורטפוליו קטן. לא ציפינו שהם יובילו את הסיבוב".

בתשובה לשאלה אודות הסיבות לגיוס והתוכניות לצאת בהנפקה לציבורית, אמר סווירי החברה אמנם מכוונת לצאת להנפקה לציבורי, אולם הדבר לא עומד ממש על הפרק "לנוכח אי הוודאות בשווקים שנובעת מסיבות כלכליות ופוליטיות. להיות חברה ציבורית זה לא היעד אלא כלי באמצעותו החברה יכולה להמשיך לצמוח. עד היום ביצענו שלוש רכישות שנתנו לנו יתרונות טכנולוגיים בתחומים שלא היינו בהם קודם, או שהטכנולוגיה של החברה הנרכשת הביאה ערכים נוספים, כשמסתכלים אל העתיד, אולי נבצע רכישות, כדי לזרז כניסה לשווקים חדשים או כדי להאיץ את הגידול בהכנסות".

סוויר עדכן עוד כי "מאז תחילת השנה פתחה ווקמי משרדים באנגליה, גרמניה, צרפת, סינגפור ויפן. עתה הכסף מהגיוס יאפשר לנו להתרחב לעוד טריטוריות שאנו רוצים להיכנס אליהן".