שתי חברות ישראליות שנסחרות באוסטרליה גייסו כמה מיליוני שקלים בהנפקות פרטיות

החברות הן אפסווילאג', שמפתחת תוכנה לעסקים קטנים, והרמד, שמפתחת מוניטור לשימוש בהריון

סידני אוסטרליה  / צילום: shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
סידני אוסטרליה / צילום: shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת הטכנולוגיה הישראלית AppsVillage, שנסחרת בבורסה האוסטרלית, גייסה 2.5 מיליון דולר אוסטרלי - כ-5.9 מיליון שקל - בהנפקה פרטית. מניית אפסווילאג' זינקה ביום חמישי שעבר בכ-53% ולאחר מכן היא נכנסה להפסקת מסחר עד לפרסום דיווח מהותי. היום פורסם הדיווח על ההנפקה, שבוצעה במחיר של 25 סנט אוסטרלי למניה, הנחה של 13% על מחיר השוק, ומנייתה ירדה היום באוסטרליה ב-12%. עם זאת, מחיר המניה גבוה ב-25% ממחיר המניה בהנפקה הראשונית באוסטרליה באוגוסט האחרון. החברה ציינה כי בהנפקה הפרטית השתתפו קרנות ומשקיעים מוסדיים, מאוסטרליה ומאסיה.

מייסד ומנכ"ל החברה, מקס בלובנד, מסר: "אנחנו מעודדים מהתמיכה החזקה ממגוון של קרנות ומשקיעים מוסדיים בסבב זה, ואנחנו נמצאים כעת בעמדה יוצאת דופן לבצע את אסטרטגיית הצמיחה המסחרית שלנו. אנחנו מצפים לספק פתרונות נוספים לעסקים קטנים ברחבי העולם וממשיכים ביצירת ערך לבעלי המניות שלנו".

אפסוויאג' מפתחת פלטפורמה של תוכנה כשירות (SaaS) המיועדת לספק לעסקים קטנים ובינוניים אפשרות ליצור, להשיק ולנהל אפליקציות לטלפונים ניידים ובעזרתן לקדם את העסקים שלהם. החברה דיווחה בשבוע שעבר על האצה בצמיחה ברבעון הנוכחי ומצפה לרשום הכנסות חוזרות בהיקף חודשי של 105 אלף דולר, צמיחה של 50% מהרבעון הקודם.

אפסווילאג' נסחרת בשווי 17 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-40 מיליון שקל.

חברה ישראלית נוספת שנסחרת בבורסה האוסטרלית וגייסה כסף היא הרמד (HeraMED), שפיתחה מוניטור לשימוש ביתי למעקב אחר פעימות הלב של העובר בעת ההריון. החברה הודיעה היום על גיוס 1.42 מיליון דולר אוסטרלי - קרוב ל-3.4 מיליון שקל - ממשקיעים מוסדיים, סכום שנועד לממן את המשך הפיתוח העסקי שלה וההתרחבות לשוק האמריקאי. מחיר המניה בהנפקה היה 15.5 סנט אוסטרלי, נמוך ב-23% ממחיר המניה בהנפקה הראשונית באוסטרליה, בדיוק לפני שנה.

דוד גרובמן, מייסד משותף ומנכ"ל הרמד, אמר: "אנחנו מרוצים לקבל תמיכה חזקה ממשקיעים ומקדמים בברכה מספר בעלי מניות חדשים. המימון יאפשר להרמד את הגמישות הפיננסית הנדרשת לכניסה לשוק האמריקאי ולפיתוח יחסים עם ארגונים רפואיים וחברות ביטוח. יתרה מכך, הגיוס יסייע לחברה לפתח פיילוטים וניסויים קליניים בפתרונות נוספים".