ליברמן: מסע לחצים ופיתויים שאיני זוכר כמותו

יו"ר ישראל ביתנו: "אנחנו המפלגה היחידה בארץ שמסוגלת לקבל החלטות אך ורק לטובת מדינת ישראל, ובניגוד מוחלט לאינטרסים הפוליטיים והאלקטוראליים שלה" • סער: "סקר שלישי השבוע מראה שאני מביא מנדטים ומגדיל את המחנה הלאומי, וכל זאת עוד לפני שנבחרתי. תארו לכם מה יקרה אחרי שאבחר"

אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: שלומי יוסף
אביגדור ליברמן במסיבת העיתונאים היום / צילום: שלומי יוסף

ח"כ אביגדור ליברמן כתב היום (ג') בעמוד הפייסבוק שלו שבימים האחרונים הופעל עליו מסע לחצים שאינו זוכר כמותו. "בימים האחרונים הופעל על "ישראל ביתנו" מסע לחצים ופיתויים כפי שאני לא זוכר מאז שהתחלתי את דרכי בפוליטיקה הישראלית. אני גאה בחבריי למפלגה. אנחנו המפלגה היחידה בארץ שמסוגלת לקבל החלטות אך ורק לטובת מדינת ישראל, ובניגוד מוחלט לאינטרסים הפוליטים והאלקטוראליים שלה" כתב ליברמן.

לדבריו, אם ב-24 השעות הקרובות לא תקום ממשלה, זה יהיה רק בגלל מנהיגי שתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן ש"לא היו מוכנים לוותר על האגו ולא יכלו להגיע להסכמה מי יכהן ראשון כראש ממשלה ומתי תהיה הרוטציה. כל השאר זה סיפורים ותירוצים" כתב ליברמן.

לדבריו, "חוסר הנכונות של נתניהו להיפרד מהגוש החרדי-משיחי והנכונות של שלוש הרמטכ"לים להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, שהתייצבה בעימות האחרון בעזה לצד ארגון הטרור, הג'יהאד האיסלאמי, והאשימה את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, לא היו מקובלות על ישראל ביתנו בעליל".

בתוך כך, ח"כ גדעון סער סייר הבוקר בחאן אל אחמר, היישוב הבדואי שאמור היה להתפנות (לפי צו בג"ץ) אך לא פונה עד היום. סער דיבר במקום והשיב לשאלות עיתונאים גם באשר למצב הפוליטי. לדבריו, לנתניהו אין סיכוי להקים ממשלה. "כל עוד הוא יו"ר התנועה כל הסמכויות אצלו. אבל, כלפי העתיד, אין שום סיכוי להקמת ממשלה עם כל הזכויות שיש לו ועם כל ההישגים שגם יש לו, גם אם נלך למערכת בחירות שלישית אין לו סיכוי להרכיב ממשלה", אמר סער.

לדבריו, הוא מתכוון להתמודד בצורה מכובדת ולנצח. "ביתי זה הליכוד ושם אני מתמודד ואין שום מקום אחר. לא אתייחס לספינים. נבחרתי על ידי חברי הליכוד, נשלחתי על ידם וחתמתי לפני 9 ימים על התקופה האחרונה והמועמד שלנו כפי שנקבע הוא ראש הממשלה. סקר שלישי השבוע מראה שאני מביא מנדטים ומגדיל את המחנה הלאומי וכל זאת עוד לפני שנבחרתי. תארו לכם מה יקרה אחרי שאבחר".

גדעון סער בסיור בחאן אל אחמר / צילום: תמונה פרטית
 גדעון סער בסיור בחאן אל אחמר / צילום: תמונה פרטית