לאחר זינוק של 90% ביום המסחר הראשון: מניית פייבר ירדה אל מתחת למחיר ההנפקה

היום מסתיימים 180 הימים שבהם בעלי המניות בחברת הטכנולוגיה הישראלית היו מנועים ממכירתן, ונראה כי בשוק חוששים מפני אפשרות של מימושים במניה

מיכה קאופמן/  צילום: שלומי יוסף
מיכה קאופמן/ צילום: שלומי יוסף

התקופה בת 180 הימים שבה בעלי המניות של חברת הטכנולוגיה הישראלית Fiverr  היו מנועים ממכירת המניות שלהם מסתיימת היום, ונראה שבשוק חוששים מפני אפשרות של מימושים במניה. החברה, שהוקמה ומנוהלת על-ידי מיכה קאופמן, הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק בחודש יוני האחרון, כשמחיר המניה בהנפקה היה 21 דולר - גבוה מטווח המחירים אליו כיוונה החברה. ביום המסחר הראשון זינקה מניית פייבר ב-90% למחיר של 39.9 דולר, שהיווה גם את השיא במניה עד כה. מאז היא נחלשה, וכיום היא נסחרת במחיר של 20.2 דולר, נמוך מעט ממחיר ההנפקה, לאחר שבימים האחרונים היא נסחרה במגמה שלילית. שווי השוק הנוכחי של פייבר הוא 643 מיליון דולר.

פייבר פיתחה זירת מסחר שמאפשרת לפרילנסרים להציע את שירותיהם ללקוחות פוטנציאליים. בתשקיף שהגישה לקראת הנפקתה נכלל, כנהוג, סעיף ובו מתחייבים בעלי המניות המרכזיים וחברי ההנהלה שלא למכור מניות למשך 180 יום. תקופה זו מסתיימת כאמור היום. בעלי המניות הגדולים בחברה הם יונתן קולבר, קרן בסמר, קרן אקסל לונדון, SquarePeg Group ואחרים, כאשר המנכ"ל קאופמן מחזיק בכ-7.5% ממניות החברה. בעל מניות נוסף הוא שי וינינגר, שהקים עם קאופמן את החברה ב-2010 אך עזב ב-2014 והקים את חברת הסטארט-אפ למונייד.

לכאורה, הירידה במחיר המניה מפחיתה את הסבירות לכך שבעלי מניות יבקשו למכור החזקות דווקא עכשיו, אולם יש לזכור שמדובר במשקיעים שהשקיעו בחברה עוד לפני ההנפקה, בשוויים נמוכים יותר משווייה הנוכחי, כך שמכירה כעת תניב להם בכל מקרה תשואה חיובית על ההשקעה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019, הכנסות פייבר צמחו ב-41.5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018. ההפסד הנקי החשבונאי המיוחס לבעלי המניות הצטמצם בתקופה זו ב-11.4% והסתכם ב-26.7 מיליון דולר. בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, ובהם התגמול ההוני לעובדים, עלויות הקשורות להנפקה והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם מתחילת השנה ב-14.1 מיליון דולר, צמצום לעומת הפסד של 16.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ה-Take Rate, נתון שמשקף למעשה את גובה העמלה שפייבר מקבלת מכל עסקה בין פרילנסר לקונה (כלומר, את סך ההכנסות שלה נטו מכל גבייה), היה 26.6% בשנה שהסתיימה בספטמבר, עלייה מ-25.2% שנה קודם לכן.

באופנהיימר כתבו לאחר פרסום הדוחות, כי הם "שוריים מאוד" על המניה בטווח הארוך, והמלצתם נותרה "תשואת יתר" במחיר יעד של 32 דולר, שגבוה כיום ב-58% ממחיר השוק.