ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסאני יבואנית סמסונג

לדברי העובדים, המשבר בסאני נגרם נוכח מבוי סתום וגרירת רגליים של ההנהלה במשא-ומתן להסכם קיבוצי ראשון בחברה, תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם בהסתדרות

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת סאני תקשורת, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג לישראל. לדברי העובדים, המשבר בחברה נגרם נוכח מבוי סתום וגרירת רגליים של ההנהלה במשא-ומתן להסכם קיבוצי ראשון בחברה, תוך ביזוי מתמשך של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם בהסתדרות, ללא נכונות לקיום דיאלוג אמיתי בין הצדדים.

ההחלטה לפנות להסתדרות ולהתגייס למאבק משותף התקבלה נוכח תנאי שכר לא הוגנים ולא מתגמלים, הקשורים בין היתר למנגנוני תגמול המשתנים באופן תכוף ולא שקוף.

בנוסף, עובדים רבים מלינים על יחס מזלזל ולא הוגן מצד מנהלי החברה. לדברי העובדים מאז התארגנותם בהסתדרות, הנהלת החברה בישראל, בהובלת המנכ"ל משה פרי, מושכת זמן ותוקעת מקלות בגלגלי המשא-ומתן עם נציגי העובדים ונציגי ההסתדרות, וזאת תוך ניסיון מובהק להכשיל את המשא-ומתן ולהביא לפירוק ההתאגדות.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, אמר בעקבות הכרזת הסכסוך: "אני שב וקורא להנהלת סאני לחזור לשולחן המשא-ומתן ולכבד את זכויות עובדיה להתאגד ולהסדיר את תנאי העסקתם. סמסונג זה מותג מוביל ויוקרתי, וחבל שהוא ייפגע בגלל התייחסות אגרסיבית של הנהלת סאני לעובדיה. הכרזת הסכסוך היא פתח לבאות, עובדי סמסונג וההסתדרות נחושים במאבקם".