בכירים לשעבר בקנביט במרכז חשדות הרשות לשימוש במידע פנים

רשות ניירות ערך חוקרת חשדות לעבירות של שימוש במידע פנים, במסגרתה נחקרו נושאי משרה בחברה בעבר ובהווה • בין הנחקרים היו המנכ"ל לשעבר בשלד, ירון רצון, ושרון אדיב

חברת הקנאביס קנביט , עדכנה על חקירה שמנהלת הרשות לניירות ערך בנוגע לחשדות לביצוע של עבירות של שימוש במידע פנים, במסגרתה נחקרו נושאי משרה בחברה בעבר ובהווה. למיטב ידיעתה של קנביט, שבראשות איתן בן אליהו ובניהולה של יפעת קריב, החקירה אינה נסבה על חשדות נגד החברה או בקשר לפעילותה, כך דיווחה החברה למשקיעים.

קנביט מבהירה כי היא תמשיך לפעול במהלך העסקים הרגיל, ובתוך כך היא פועלת להשלים את עסקת תיקון עולם, השלמת המימון לעסקת תיקון עולם בישראל.

ל"גלובס" נודע כי בין הנחקרים היו המנכ"ל לשעבר בשלד, ירון רצון, יו"ר הדירקטוריון לשעבר, ושרון אדיב שכיהן בעבר כדירקטור בחברה.

עמינדב ססלר, היו"ר לשעבר, זומן לתת עדות.

חקירת רשות ניירות ערך מהווה נדבך נוסף למהלכים שמקדמת יו"רית הרשות ענת גואטה כדי "לנקות" את השוק. מיגור תופעות השימוש במידע פנים בשוק ההון מהווה חלק מאסטרטגיה שהשיקה גואטה בתחילת השנה הנוכחית. ביולי האחרון פרסמה הרשות מסמך המציג את הקווים המנחים של מדיניותה בכל מישורי האכיפה בשל רצונה לקדם שקיפות ושיתוף של פעילותה מול שוק ההון. מסמך המדיניות כולל קווי המדיניות של הרשות בשלושת תחומי האכיפה: אכיפה פלילית, אכיפה מינהלית ומעורבות בהליכי אכיפה פרטית.

הרשות פועלת בתחום האכיפה בשלושה מישורים שונים - אכיפה פלילית, אכיפה מינהלית ומעורבות בהליכי אכיפה פרטית. פעילות זו מתנהלת ברובה הגדול במחלקות הבאות חקירות מודיעין ובקרת מסחר, מחלקת אכיפה מינהלית, מחלקת ניירות ערך בפרקליטות והייעוץ המשפטי של הרשות. החקירות הפליליות והבירורים המינהליים מבוצעים על-ידי מחלקת חקירות, והליכים אלה כפופים לדין ולפסיקה הפלילית והמינהלית הרלוונטית, כמו גם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה העוסקות בתחום החקירות.

לאחרונה חוקרי הרשות עבדו שעות נוספות, כמו החקירה של פעיל שוק ההון מנחם וינברג, החקירה בשל חשד לשימוש במידע פנים בחברת קדימהסטם, החקירה נוכח הגיוסים שביצעה הגשמה ללא תשקיף, החקירה בחברת אירונאוטיקס ועוד.

***חזקת החפות: המוזכרים בכתבה לא הורשעו בכל עבירה, ועל כן הם זכאים ליהנות מחזקת החפות. כתב האישום רק הוגש, טרם נשמעה הגנתם של הנאשמים, ולא ידוע כיצד ההליכים הפליליים יסתיימו. יש לזכור כי נאשמים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.