פרטנר | בלעדי

עכשיו זה רשמי: האצ'יסון הגישה בקשה להיתר שליטה בפרטנר

הבקשה הוגשה למשרד התקשורת, אך היא תיבחן בעיקר ע"י משרד הביטחון • התהליך עשוי לארוך כמה חודשים, בין היתר בשל העובדה שאין כרגע ממשלה

השקת פרויקט הסיבים האופטיים של פרטנר / צילום: גד פרץ
השקת פרויקט הסיבים האופטיים של פרטנר / צילום: גד פרץ

עכשיו זה רשמי: חברת האצ'יסון הגישה בקשה רשמית למשרד התקשורת, לקבלת היתר שליטה בפרטנר  . כפי שפורסם ב"גלובס", האצ'יסון כבר הודיעה שבכוונתה להגיש את הבקשה במכתב למשרד, וכעת מדובר בבקשה המלאה. הבקשה של האצ'יסון תידון בחודשים הקרובים, בעיקר במשרד הביטחון, שהוא הגוף שבעצם יחליט בעניין.

האצ'יסון כבר הייתה בעלת שליטה בפרטנר בעבר, ולמעשה ייסדה את החברה בסוף שנות ה-90. את השליטה בחברה (30.02% מהמניות) היא מקבלת לידיה משום שבעל השליטה האחרון, חיים סבן, אמור היה בחודש ינואר הקרוב לפרוע הלוואה בסך 300 מיליון דולר שקיבל ממנה, והוא החליט שהוא מעדיף לוותר על המניות ולא להחזיר את ההלוואה, וכך חזרו המניות לידי האצ'יסון.

האצ'יסון תסביר שהיא חברה שבסיסה הוא אמנם בהונג קונג, אך היא תאגיד גלובלי שפעילותו במדינות רבות בעולם. הקונצרן מחזיק 13 מפעילים סלולריים ברחבי העולם, ולמייסד הקונצרן יש קשר הדוק עם ישראל, שלה תרם עשרות מיליוני דולרים. החברה פעילה בישראל כבר שנים רבות בתחום התפלת המים, והיא מיוצגת על-ידי עמיקם כהן ודן אלדר.

בתרחיש שבו האצ'יסון לא תקבל היתר שליטה, היא תיאלץ למכור את המניות למרבה במחיר. תהליך הבדיקה עצמו עשוי לארוך מספר חודשים, בעיקר על רקע העובדה שאין כרגע ממשלה.