הארווי ויינשטיין הגיע להסדר תביעות אזרחי בגובה 47 מיליון דולר עם הנפגעות והנושים

לפי תנאי ההסכם, ויינשטיין ושותפיו לשעבר, בהם חברי מועצת המנהלים של אולפן ההפקות שלו לשעבר, לא הודו בביצוע עבירות

הארווי ויינשטיין / צילום: אנדרו קלי, רויטרס
הארווי ויינשטיין / צילום: אנדרו קלי, רויטרס

המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין, שותפיו לשעבר, חברות הביטוח שלו והנשים שתבעו אותו על הטרדות מיניות, הגיעו להסדר עקרוני בסך 47 מיליון דולר לסגירת כמעט כל התיקים האזרחיים שמתנהלים נגדו. מתוך סכום זה, כ־25 מיליון דולר ישמשו לתשלום פיצויים לנשים שהתלוננו על הטרדות ופגיעות מיניות של ויינשטיין, לפי גורמים המעורים בהסכם.

כ-6 מיליון דולר ישולמו לנשים שהגישו תביעות נגד ויינשטיין ולעורכי הדין שלהן. עוד 18.6 מיליון דולר יועברו ליצירת קרן הסדרים לקורבנות נוספים, כולל כאלה שהוזכרו בתביעת התובע הכללי של ניו יורק. כ-7 מיליון דולר יפצו כמה נושים של אולפן הסרטים. עוד 12 מיליון דולר יכסו את עלות עורכי הדין שהגנו על שותפיו לשעבר של ויינשטיין מפני התביעות.

לפי תנאי ההסכם, ויינשטיין ושותפים לשעבר כמו חברי מועצת המנהלים של אולפן ההפקות שלו לשעבר, לא הודו בביצוע עבירות. העסקה טעונה גם אישור של שופט פשיטות רגל ושל השופט שממונה על התביעה הייצוגית. מרבית כספי ההסדר ישולמו על-ידי פוליסות הביטוח, כולל אלה של האולפן לשעבר.

ההסדר אינו חל על שתי תביעות אזרחיות של פגיעה מינית ועוד כמה טענות משפטיות שהוגשו נגד ויינשטיין, לפי המקורות. בכל מקרה, ההסדר לא ישפיע על התיק הפלילי נגד המפיק שמתנהל על-ידי התביעה במנהטן, שהדיון בו יתחיל ב־6 בינואר. ויינשטיין טען לחפותו ומכחיש את כל ההאשמות נגדו בדבר ניצול וכפיית יחסי מין על נשים.

ההסדר האזרחי מסכם יותר משנה של דיונים בין פרקליטיו של ויינשטיין, אולפן הסרטים לשעבר שלו (Miramax), התובע הכללי בניו יורק, חברות ביטוח והנשים התובעות. הדיונים נגעו גם לשותפים לשעבר של ויינשטיין, שלפי כמה נשים אפשרו לו לבצע את העבירות נגדן.