בג"ץ דחה את עתירת רון קובי: השימוע יתקיים היום אחה"צ

ראש עיריית טבריה טען כי מכיוון שאנו בתקופת בחירות ובממשלת מעבר, יש להורות על ביטול השימוע שאמור להיערך היום במשרד הפנים עקב אי-הצלחתו להעביר את תקציב העירייה לשנת 2019 • השופט נעם סולברג דחה את בקשתו על הסף

ראש עיריית טבריה, רון קובי / צילום: שלומי יוסף
ראש עיריית טבריה, רון קובי / צילום: שלומי יוסף

ראש עיריית טבריה, רון קובי, הגיש הבוקר (א') עתירה ובקשה "בהולה ביותר" לבג"ץ למתן צו ביניים נגד קיום השימוע שאמור להיערך היום בשעה 15:00 במשרד הפנים, עקב אי-הצלחתו להעביר את תקציב העירייה לשנת 2019. לטענת קובי, יש להורות על ביטול השימוע כיוון שאנו נמצאים בתקופת בחירות ובממשלת מעבר.

השופט נעם סולברג דחה על הסף את בקשתו של קובי ופסק במילים מדודות: "שקלתי את נימוקי הבקשה, עיינתי בנספחיה, אך לא ראיתי הצדקה להיעתר לה. זאת, בשים לב ל'היסטוריה' של הפרשה הנדונה, ובהינתן פסק הדין בעתירתו הקודמת של העותר (בג"ץ 6485/19) מיום 25.11.2019. כזכור, נרשם בפסק הדין, בין היתר, כי 'הליך השימוע יתקיים כנדרש ובהקדם האפשרי'. זאת, מבלי שנעלם מעיניי שאנו נתונים בתקופת בחירות. הבקשה נדחית. יִכַּבד העותר ויתייצב לשימוע".

בעבר עתר קובי לבג"ץ נגד השימוע בטענה כי שר הפנים אריה דרעי מנוע מהחלטה בעניינו, כיוון שהוא יריב פוליטי שלו. קובי העלה טענות רבות נגד דרעי, וכדי לפתור את הפלונטר החליט שר הפנים דרעי להעביר את הסמכות בעניינו לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין.

קובי לא התייצב למועד השימוע הקודם, בטענה כי היה חולה. את אישור המחלה הוציא עבורו רופא ילדים ביישוב זרזיר.