מנהל רשות ההשקעות עזב כנס לאחר מחאה של עשרות משתתפים

כנס משותף למשרד הכלכלה והתעשייה ולעיריית קריית שמונה שהתקיים היום בקריית שמונה התפוצץ זמן קצר לאחר שהחל, וזאת לאחר שעשרות ממשתתפיו התפרצו בצעקות ובשריקות לעבר מנהל רשות ההשקעות, נחום איצקוביץ'

מנהל רשות ההשקעות, נחום איצקוביץ' / צילום: איל יצהר, גלובס
מנהל רשות ההשקעות, נחום איצקוביץ' / צילום: איל יצהר, גלובס

כנס משותף למשרד הכלכלה והתעשייה ולעיריית קריית שמונה שהתקיים היום (א') בקריית שמונה התפוצץ זמן קצר לאחר שהחל, וזאת לאחר שעשרות ממשתתפיו התפרצו בצעקות ובשריקות לעבר מנהל רשות ההשקעות, נחום איצקוביץ'. אלה נשאו שלטי מחאה המאשימים את איצקוביץ' ואת משרד הכלכלה בהזנחת הפריפריה והתלוננו על ביורוקרטיה וסחבת במשך הזמן לקבל סיוע ממנהלת רשות ההשקעות.

בעקבות המחאה שהופנתה כלפי איצקוביץ', הוא נאלץ לעזוב את מקום ההתכנסות והכנס - הסתיים זמן קצר לאחר שהחל: "התעשייה מתמודדת עם קשיים רבים, עם פערי מטבע, במחסור בעובדים ובמכסי מגן שמשרד הכלכלה מוביל. אחרי שהמדינה סיימה לחסל את החקלאות - היא מנסה לחסל את התעשייה", טען הבעלים של חברת טרופיקל בקריית שמונה, יוסי חימי. בשיחה עם "גלובס" אישר חימי כי בינו לבין רשות ההשקעות בראשות איצקוביץ יש מחלוקת כספית שמתבררת בבית המשפט, וזאת בל מחלוקת על סכום של כ 10 מיליון שקל.

ממשרד הכלכלה נמסר בהתייחס לאירוע החריג כי "במהלך הכנס, ובאופן שאינו מאפיין את התעשייה הישראלית, את יזמיה, מנהליה ועובדיה התפרץ בעל חברת טרופיקל שנמצאת בהליכים משפטיים מול משרד הכלכלה בשל אי עמידת החברה בתנאי המענקים שלהם היא זכתה ועליה להשיבם. מדובר באלימות לכל דבר והמשטרה הוזמנה למקום. לצערנו, עשרות רבות של תעשיינים שהגיעו לאירוע והתנגדו להפגנה האלימה לא זכו לקבל את המידע על כלי הסיוע של המשרד".

התאחדות התעשיינים מסרה בהתייחס לאירוע כי: "התאחדות התעשיינים מגנה את ההתקפה נגד מנהל הרשות להשקעות ד"ר נחום איצקוביץ'. ההתאחדות סבורה שלרשות ההשקעות בכלל ולד"ר איצקוביץ' בפרט, תרומה משמעותית לקידום התעשייה הישראלית."