עסקת ענק בעולם הקולנוע: רשת האולמות סינוורלד רכשה את סינפלקס הקנדית בכ-2 מיליארד דולר

הצעת הקנייה, שמעריכה את הרשת הקנדית ב־2.1 מיליארד דולר כולל חוב, תאפשר לסינוורלד גישה להכנסות בתי הקולנוע בקנדה - כ־770 מיליון דולר בשנה - שמהן יש לסינפלקס נתח של 75%

סינוורלד / צילום: שאטרסטוק
סינוורלד / צילום: שאטרסטוק

רשת בתי הקולנוע הבריטית סינוורלד (Cineworld), הודיעה היום (ב') על כוונתה לקנות את רשת בתי הקולנוע הקנדית סינפלקס (Cineplex), בעסקה שתהפוך אותה לקבוצת בתי הקולנוע המובילה בצפון אמריקה במספר המסכים.

הצעת הקנייה, שמעריכה את הרשת הקנדית ב־2.1 מיליארד דולר כולל חוב, תאפשר לסינוורלד גישה להכנסות בתי הקולנוע בקנדה - כ־770 מיליון דולר בשנה - שמהן יש לסינפלקס נתח של 75%.

העסקה הזו מגיעה שנה לאחר שסינוורלד, שבשליטת משפחת גרידינגר הישראלית, קנתה את הרשת האמריקאית "ריגאל סינמז" בעסקה בהיקף של 3.6 מיליארד דולר. לאחר העסקה ההיא הפכה סינוורלד, בניהולו של מיקי גרדינגר, לקבוצת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם אחרי AMC תאטראות, שנמצאת בבעלות קבוצת דליאן וונדה הסינית (וכוללת את רשת אודאון הבריטית).

התוספת של סינפלקס מוסיפה עוד 165 בתי קולנוע ל־9,500 בתי הקולנוע הנוכחיים של סינוורלד. החברה מסרה כי המחיר המוצע היה לפי מכפיל ערך של 6.3 לתחזיות רווחי ה־Ebitda של הרשת הקנדית לשנה זו (רווח לפני ריבית, מס, פחת ובלאי). החברה המאוחדת תחסוך 130 מיליון דולר בשנה בעלויות תפעול.

בשבוע האחרון מניות סינוורלד היו בין הנמכרות ביותר בחסר (שורט) במדד פוטסי עם כ־18% מהמניות בהשאלה, כאשר המשקיעים הימרו נגדה בעקבות תפריט סרטים לא מרשים. החברה הודיעה החודש כי היא החמיצה את תחזית ההכנסה השנתית, והאשימה בכך את הביצועים הגרועים של סרטי המשך במחצית הראשונה של השנה.

"הקנייה של סינפלקס מחזקת את האמונה שלנו בעסקי בתי הקולנוע, שהם אחת משיטות הבידור הזולות ביותר מחוץ לבית", אמר מוקי גרידינגר, מנכ"ל סינוורלד.

העסקה כפופה לאישור שתי החברות, אך סינוורלד הודיעה כי היא נהנית מתמיכת בעל המניות העיקרי שלה, גלובל סיטי תיאטרז שבשליטת משפחת גריידינגר.

העסקה תמומן בחובות, ביעד מינוף של פי שלושה חוב נקי ל־ebitda בסוף 2021. מניית הרשת ירדה ב־6.6% במסחר המוקדם בלונדון.