ארבעים הצעירים המבטיחים 2017

- מגזין גלובס -

נעה מוזס / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
"הפינטק יגרום לבנקים להשתנות, חד משמעית. השינוי כבר בעיצומו"
אמה היא אשת העסקים שמגיעה ממשפחת ידיעות אחרונות, תמי מוזס, ואביה הוא דדי בורוביץ’, שיחד עם אחיו, איזי, החזיק בשליטה בארקיע. אבל היא העדיפה להתחיל קריירה בזכות עצמה

כמי שנולדה לבית שהוא שילוב בין מוזס לבורוביץ’, לנועה מוזס-בורוביץ' לא היו הרבה ברירות אלא להצטיין. אמה היא אשת העסקים שמגיעה ממשפחת ידיעות אחרונות, תמי מוזס, ואביה הוא דדי בורוביץ’, שיחד עם אחיו, איזי, החזיק בשליטה בארקיע. כיום שני הוריה הם בעלי השליטה באל על.

"גדלתי בבית שדוחף למצוינות, הצלחה ועבודה קשה", היא מספרת. "כבר מכיתה א’ נהגתי לקרוא ‘גלובס’, לראות אם מניות עלו או ירדו, והייתי רשומה לכל חוג אפשרי".

איך זה שלא הייתה משיכה לתעופה או לתקשורת?

"העדפתי להתחיל קריירה בזכות עצמי".

בסיום השירות הצבאי, היא התחילה בלימודי תואר ראשון במקביל לעבודה כמאמנת כושר. היא מגדירה את עצמה "מכורה לספורט", ומספרת שכבר עשתה שני מרתונים וכעת מתאמנת לתחרות איש הברזל. תוך כדי הלימודים משכה את עיניה מודעת עבודה בתחום מסחר ושוק ההון, והיא הגישה מועמדות למרות שלא פורסם באיזו חברה מדובר. אמנם החברה החלה כבר לנהל מו"מ עם קבוצה קטנה של מועמדים אפשריים, אך היא הצליחה להשתחל לראיונות, ולבסוף קיבלה את התפקיד: טריידרית בבנק הפועלים, במשרת סטודנט.

ארבע שנים חלפו ולפתחה הגיעה הצעת עבודה מבנק גדול בלונדון, שאליו נחשפה במהלך עבודתה בחדר עסקאות. היא התלבטה, התייעצה עם אנשים, ובסופו של דבר הלכה אחרי תחושת הבטן שלה והחליטה לסרב.

למה בעצם?

"בדיוק הקימו אז בבנק את חטיבת החדשנות, וזה נשמע לי מרתק, להיות חלק מהמהפכה".

ואכן, כשהוקמה חטיבת החדשנות של בנק הפועלים, בשנת 2016, מוזס-בורוביץ’ נטלה בה חלק. "בשנה הראשונה הייתה המון למידה, זו הייתה שנה סופר מרתקת. אחרי השנה הזו חשבתי שיהיה נכון להתמקד בפן היותר טכנולוגי, ואז קיבלתי הזדמנות שתמיד רציתי: להוביל את יחידת הפינטק בבנק".

מה זה אומר בפועל להוביל את יחידת הפינטק?

"מצד אחד, את צריכה להכיר את הארגון על בוריו, את תוכניות העבודה; ומצד שני להכיר את התעשייה של הסטארט-אפים ולראות איך אפשר לחבור אליהם ולעשות שימוש בטכנולוגיות שלהם לצורך הקמת מוצר חדש".

אפליקציית ביט זה תחת חטיבת הפינטק?

"לא, כי הבנק התלבט בזמנו, אם לצורך זה לעשות שימוש בחברה קיימת או להקים משהו עצמאי של הבנק, ולבסוף הוחלט על הקמת פלטפורמה עצמאית, אבל בהחלט הייתי חלק מזה".

איך את רואה את תחום הפינטק בכלל, זה משהו שיגרום לבנקים לשנות את פניהם?

"חד משמעית כן, השינוי נמצא בעיצומו. זה הדבר הכי חם היום, שהפך להיות משהו רחב שמציע הרבה פתרונות שונים".

כשהיא נשאלת על הפלטפורמות השונות להלוואות חברתיות, היא מציינת כי היא לא רואה בהן איום משמעותי על הבנקים. מי שכן מאיימים, הם גופים כמו גוגל ואמזון, שתוקעים כעת יתד בבנקאות.

בצד עבודתה, בשלוש השנים האחרונות היא מתנדבת בביה"ח לחולי נפש, גהה. העבודה ההתנדבותית הביאה אותה להציע קונספט של פיתוח חממת חדשנות בגהה, שתעסוק במציאת פתרונות שיקלו על חיי המטופלים וחיי העובדים בביה"ח. "לחולי נפש יש סטיגמה שמאוד מעיבה, והייתי מאוד רוצה לעזור בתחום הזה כמה שאפשר", היא אומרת.

זה גם הוביל אותה לתחנות הבאות בחייה: לימודי הפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה, והג’וב הבא: ניהול יחידת הדיגיטל באיכילוב, שתוביל בניית מוצרים דיגיטליים חדשניים שיכולים להקל על סביבת העבודה.

אילו מוצרים למשל?

"ניהול התורים במיון, התייעצות עם רופאים על בדיקות, טיפול מרחוק ועוד המון דברים שהדיגיטל יכול להשפיע בהם על חוויית המטופל".

ומה פתאום לימודי פסיכולוגיה?

"המוח האנושי מאוד מסקרן אותי, מה מניע אנשים. התלבטתי בין זה לבין תואר שני במנהל עסקים, אבל הסקרנות הזו לא עזבה אותי. כל עולם הטיפול היום עובר שינוי, אז אולי אהיה בדור הבא של השינוי".

ואם את מסתכלת רחוק יותר, מה השאיפות?

"להגיע למשרות ניהול בכירות ולהיות אחראית לשינוי. הארגונים מבינים שהדיגיטל הוא דבר קריטי שיכול להצעיד אותם קדימה".

X

שיתוף הפרויקט

סגור