נאמני דורי בנייה מחריפים את הטון נגד קבוצת לוזון: "מבצעת פעולות סיכול לעבודת הנאמנים"

לטענת נאמני חברת הבנייה של  עמוס לוזון, קבוצת לוזון פנתה למחזיקי עיקולים של דורי בנייה והפצירה בהם שלא לשתף פעולה עם הנאמנים • ל"גלובס" נודע כי הנאמנים משערים שהמטרה של קבוצת לוזון היא ככל הנראה להעביר את אותם כספים לחברות אחרות שבבעלות עמוס לוזון

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר
עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

"קבוצת לוזון פועלת לחבל בהליכי חדלות הפירעון ולהפריע לנאמנים במילוי תפקידם, לאחר שורה של ניסיונות קודמים שלה לסכל מאמצי הנאמנים למיצוי זכויותיה של א. דורי" - כך טוענים נאמני חברת הבנייה א. דורי בנייה שבבעלות איש העסקים עמוס לוזון, בבקשה חריפה ודחופה שהגישו אמש (ג') לבית המשפט.

הנאמנים שמונו לחברת הבנייה שצברה חובות של מאות מיליוני שקלים ונכנסה להליכי חדלות פירעון, עו"ד איתי הס ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות׳ ועו"ד עופר שפירא, מחריפים את הטון כלפי קבוצת לוזון, בעלת השליטה בחברה. 

לטענתם, חברת ההחזקות שבבעלות לוזון פועלת במכוון בכדי למנוע מהם לקבל כספים ששייכים לדורי בנייה, בניגוד להחלטת השופטת איריס לושי-עבודי. בנוסף, ל"גלובס" נודע כי הנאמנים של דורי בנייה משערים כי לוזון מעוניין להעביר כספים אלה לחברות אחרות שבבעלותו.

בבקשתם חשפו הנאמנים כי חברת ג'י.טי.אס פאואר סולושנוס, המחזיקה מכוח עיקול זמני 1.3 מיליון שקל ששייכים לדורי בנייה, קיבלה פנייה מקבוצת לוזון, שכל תכליתה, לטענתם, הייתה להפריע לעבודתם. בהתאם להחלטת בית המשפט וצו פתיחת ההליכים שניתן לדורי בנייה, על כל המחזיקים כספים של דורי בנייה שעוקלו, להעבירם לקופת הנאמנות. עיקולים אלה, נזכיר, היו אחת הסיבות בגינן ביקשה דורי בנייה מלכתחילה לפתוח בהליכי חדלות פירעון.

בבקשה שהגישו מתארים הנאמנים כי פנו למחזיקה בדרישה לקבל את הסכום שמוחזק על-ידן, אלא שהתברר להם כי קבוצת לוזון הקדימה אותם: "למרבה התדהמה, מסתבר כי למרות החלטתו המפורשת של בית המשפט הנכבד במסגרת הצו לפתיחת הליכים, ולמרות הוראות החוק, במקביל לפניית הנאמנים למחזיקים השונים, פנתה קבוצת לוזון לידי המחזיקות בדרישה שהמחזיקות יעבירו את הכספים שהוחזקו אצלן מכל העיקולים הזמניים לידי... קבוצת לוזון (!) - בהיפוך מוחלט מהחלטת בית המשפט הנכבד", נכתב בבקשה.

לטענת הנאמנים, לא רק שמדובר ב"פעולות סיכול, שיבוש והפרעה מצד קבוצת לוזון לעבודת הנאמנים", אלא גם מדובר בפנייה שסותרת לחלוטין דברים שכתבה קבוצת לוזון בעצמה כשביקשה לנהל את הקפאת הליכים בדורי בנייה בעצמה, בקשה שסורבה, ובעקבותיה מונו הנאמנים.

כך, כותבים הנאמנים, קבוצת לוזון עצמה, בפנייתה לבית המשפט, טענה כי הכספים שקבוצת לוזון מבקשת מהמחזיקים שלא להעביר לקופת הנאמנות, שייכים לדורי בנייה. "זכאותה של החברה בכספים אלה לא הייתה מעולם שנויה במחלוקת, וממילא ברור שלא רק שמדובר בהפרה ביודעין של החלטה מפורשת של בית המשפט הנכבד, אלא מדובר בניסיון של קבוצת לוזון לעשות עושר ולא במשפט, בלשון המעטה כמובן", כתבו הנאמנים.

הנאמנים מזכירים כי בעבר גם סירבה קבוצת לוזון להעביר להם 4.5 מיליון שקל נוספים השייכים לדורי בנייה ומחוזקים על-ידי קבוצת לוזון מכוח צו עיקול. בכך, טוענים הנאמנים, קבוצת לוזון "מנסה בדיעבד לגרום ולעורר קשיים שיסבכו ויפריעו לעבודת הנאמנים ויגרמו לצער על אי-קבלת בקשתה להקפאת הליכים".

עוד מזכירים הנאמנים בבקשתם כי "צו לפתיחת הליכים לא נועד להעשיר או לשפר את מצבם של בעלי עניין, נושים או צדדים שלישיים, או להעמידם במצב קנייני או דיוני טוב יותר מהמצב שבו היו ערב פתיחת הליכי חדלות הפירעון".

לכן דורשים הנאמנים מהשופטת לושי-עבודי כי "תתייחס בחומרה יתרה לניסיונות של צדדים שונים להשיג הישגים וטובות הנאה בעקבות הליכי חדלות הפירעון, ובכלל זאת לניסיונות של קבוצת לוזון ליהנות או לשים את ידה על כספים אשר עובר להליכים גם היא הסכימה להכפפתם לעיקולים. ברור כשמש אפוא שכניסת החברה להליכי חדלות פירעון לא יצרה לקבוצת לוזון לזכויות שלא היו לה קודם, והדברים ברורים".

בנוסף לכך, בבקשתם רומזים הנאמנים כי נסיבות המקרה מתאימות גם להגשת בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט, שכן "העברת כספים שהוחזקו מכוח העיקול הזמני כבר הייתה נושא לדיון, ובית המשפט הנכבד כבר נתן החלטה ברורה ביותר בנושא זה במסגרת הצו לפתיחת הליכים".

עו"ד אמיר ברטוב, בא-כוחה של קבוצת לוזון, מסר בתגובה: "מדובר בדיון לגיטימי על זכויות קנייניות וחוזיות שלא נדונו וודאי שלא הוכרעו בבית משפט, ולכן צר לנו על הסגנון שננקט על-ידי הנאמנים וניסיונם להכריע בזכויות בעצמם במקום בית המשפט עצמו".

מי יהיו אנשי העשור של ישראל? הצביעו והשפיעו על בחירת הגולשים