אפקון תקים מעונות סטודנטים בצמוד למכללה למינהל בראשל"צ ב-130 מיליון שקל

הפרויקט כולל ארבעה בניינים בשטח של כ-16,000 מ"ר ובהם כ־500 יחידות דיור • חברה ייעודית, בבעלות משותפת ובחלקים שווים עם המכללה למינהל, תתכנן, תממן ותקים את המעונות

ירון קריסי, מנכ"ל אפקון / צילום: סיון פארג'
ירון קריסי, מנכ"ל אפקון / צילום: סיון פארג'

חברת הפרויקטים אפקון  זכתה בחוזה של המכללה למינהל בראשון-לציון להקמת מעונות סטודנטים בקמפוס של המכללה בעיר. העלות הכוללת של הקמת הפרויקט מוערכת בכ-130 מיליון שקל. אפקון והמכללה למינהל חתמו על הסכם זכיינות בנה-הפעל-העבר (BOT) להקמת ארבעה בניינים בשטח של כ-16,000 מ"ר על ציר שדרות רבין במערב העיר (בסמוך למכללה).

במסגרת ההסכם תקים אפקון חברה ייעודית, שתהיה בבעלות משותפת ובחלקים שווים עם המכללה למינהל, שתתכנן, תממן ותקים את המעונות. לאחר מכן החברה תתפעל ותתחזק את מתחם המעונות למשך 24 שנים ו-11 חודשים, בתמורה לסכום שייגזר מכמות הסטודנטים שישכרו מעונות בקמפוס, בהיקף מוערך של כ-12 מיליון שקל לשנה. החברה והמכללה התקשרו בהסכם בעלי מניות לשם הסדרת מערך היחסים ביניהן.

מעונות המגורים ייכללו כ־500 יחידות דיור, כ-450 מהן דירות סטודיו ליחיד וכ-50 דירות סטודיו מרווחות יותר, כך שבסך-הכול יכלול המתחם כ-500 מיטות. כל יחידה תכלול גם מטבחון וחדר רחצה. בנוסף, בשטח המתחם תוקם קומת מסחר שתכלול בתי קפה, חנויות נוחות ומכבסה לשימוש הדיירים. הקמת המתחם, שצפויה להימשך כשלוש שנים, תתחיל עם קבלת צו התחלת עבודה.

את המכללה למינהל ליוו בעסקה עו"ד תמר פירון סמורודינסקי, עו"ד סיון אטיאס ועו"ד רותם צדקיה ממשרד מ. פירון ושות'. את חברת אפקון ליווה עו"ד אורי מנדל ממשרד יוסי לוי ושות'.

אפקון מנוהלת על ידי המנכ"ל ירון קריסי ונמצאת בשליטת משפחת שמלצר. החברה פעילה בתחומי פרויקטי התשתית והבנייה, מערכות אלקטרו-מכניות, טכנולוגיות בקרה ואוטומציה ותקשורת. על פי רוב, פעילות הקבוצה בפרויקט מסוים כוללת שילוב של מספר שירותים ויכולות, מתוך חבילת השירותים שאותם מציעה הקבוצה ללקוחותיה. החברה נסחרת היום בבורסה בשווי של 783 מיליון שקל, לאחר ירידה של 14% במניה בשנה האחרונה.

ישראל רייף, יו"ר אפקון, ציין היום כי "אנו שמחים על חתימת הסכם זכיינות נוסף והפעם עם המכללה למינהל. אנו גאים בפרויקט זה שהינו פרויקט חשוב לקבוצה. בימים אלה החברה מתמודדת על מספר פרויקטים משמעותיים, התואמים את מדיניות החברה להתמודד בפרויקטים בהם יש לחברה יתרון יחסי במטרה להמשיך ולצמוח".

בדוחות שפורסמו לאחרונה הציגה אפקון הפסד של 25 מיליון שקל ברבעון השלישי, אחרי רווח נקי של כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2018. עיקר ההפסד נזקף למחיקה של כ-15 מיליון שקל במגזר פרויקטים למבנים ותשתיות, על רקע חילוקי דעות שהתגלעו עם אינטל בנוגע למבנה משרדים ומעבדות שאפקון הקימה לה בפתח תקוה. המחיקה בגין הפרויקט של אינטל נרשמה "בשל פערים מול המזמין בקשר עם הצורך בעדכון התמורה החוזית", וכן בהשפעת עלייה של כ-8 מיליון שקל בהוצאות "עקב האצה בפרויקט". בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הפסדיה של אפקון הסתכמו בכ-18 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 39 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.