קנביט: איתן בן אליהו ודניאל בירנבאום השתתפו בגיוס הון של 26.5 מיליון שקל למימון עסקת תיקון עולם

גם ירון נאור, המחזיק במניות השליטה בחברה בנאמנות עבור ברק רוזן, ישקיע 3.4 מיליון שקל ורוזן עצמו ישקיע עוד 1.5 מיליון שקל • היום זינקה מניית קנביט ב-5%-6% לשווי של 225 מיליון שקל

איתן בן אליהו / צילום: תמר מצפי
איתן בן אליהו / צילום: תמר מצפי

חברת הקנאביס קנביט  הודיעה היום על גיוס פרטי בהיקף של 26.5 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים. הגיוס הוא לפי מחיר מניה של 8.5 שקל למניה, דיסקאונט של כ-3% על מחיר המניה הבוקר. בתגובה מזנקת המניה ב-5%-6% לשווי של 225 מיליון שקל. לדברי החברה, סכום זה מספק לה את ההון הדרוש כדי להשלים את עסקת רכישת פעילותה הישראלית של חברת הקנאביס הוותיקה "תיקון עולם", אשר חויבה על ידי משרד הבריאות למכור את פעילותה עד סוף השנה. 

בעקבות ההודעה, קנביט תוכל להעביר את ה-13.8 מיליון דולר הדרושים להעברה מיידית בעת השלמת העסקה, עד סוף החודש. קנביט רכשה את תיקון עולם ב-23 מיליון דולר, ועוד 5% ממניות קנביט, וכן סכום נוסף של 18 מיליון דולר שישולמו בעתיד, אם וכאשר יגיע שווי קנביט למיליארד שקל.

מקורות המימון הנוספים לעסקה הם המזומן שהיה בקופת החברה בעקבות גיוסים ציבוריים ופרטיים קודמים, בין היתר מקבוצת המשקיעים בראשות ברק רוזן, המחזיק היום בשליטה בחברה בנאמנות, וכן ההשקעה של חברת פטה פארמה הגרמנית בהיקף של 1.8 מיליון דולר, שעליה דווח לפני כשבוע.

20 משקיעים משתתפים, באותם תנאים

המשקיעים בעסקה הנוכחית הם 20 משקיעים שונים, שכל אחד מהם מתקשר מול החברה בהסכם נפרד באותם התנאים. שישה מן המשקיעים הם דירקטורים בחברה, כאשר היו"ר איתן בן אליהו, מפקד חיל האוויר לשעבר, ישקיע 3.5 מיליון שקל ודניאל בירנבוים, מנכ"ל סודה סטרים, ישקיע כ-3 מיליון שקל. ירון נאור, המחזיק במניות השליטה בחברה בנאמנות עבור ברק רוזן, ישקיע 3.4 מיליון שקל ואילו רוזן עצמו ישקיע עוד 1.5 מיליון שקל. ההקצאות למשקיעים שכבר קשורים בחברה מהוות כחצי מן ההנפקה.

בדיווח נמסר כי בכוונת קנביט לצאת גם בהנפקה לציבור כדי לגייס הון שיתרום לאיתנותה לקראת ביצוע העסקה, המשך השקת מוצרי קנביט שאושרו לשיווק לפני כחודש והחזרתה של תיקון עולם לפעילות מלאה לאחר שזו הוקפאה. הכוונה היא לערוך גיוס כזה עד ה-30 בדצמבר, כלומר בימים הקרובים.

בשבוע שעבר מסרה קנביט, בעקבות דרישת רשות ני"ע, גרסה מתוקנת לדוחות הפעילות הישראלית של תיקון עולם בישראל, הפעילות הנרכשת. במסגרת התיקון פורסמה הערכת שווי על-ידי BDO לפעילות תיקון עולם, לפיה הפעילות בישראל שווה כ-109 מיליון שקל (31.8 מיליון דולר), ואילו הפעילות הנרכשת כולה, כולל זכויות לפעול עם המותג והקניין הרוחני של תיקון עולם בפולין ובצרפת, מוערכת בשווי של 37 מיליון דולר. סכום זה גבוה בכ-42% מהסכום שישולם בעסקה (לא כולל הרכיב תלוי ההצלחה).