מתחרה ב-SpaceX? הפיתוח הסודי באפל שכולל טכנולוגיית לוויינים ותקשורת

לפי דיווח ב"בלומברג", הטכנולוגיה עשויה לאפשר לאפל לשדר אינטרנט ישירות למכשירי אייפון, באופן שעוקף את רשתות ה-Wi-Fi • עוד דווח כי המנכ"ל טים קוק הביע עניין אישי בפרויקט

טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Che liang, רויטרס
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Che liang, רויטרס

אפל מעסיקה מהנדסי תעופה וחלל בצוות סודי שעובד על טכנולוגיית לוויינים ורשתות תקשורת, כך דווח ב"בלומברג" במהלך סוף השבוע. לפי הדיווח, שמתבסס על מקורות המכירים את פרטי העבודה בצוות, הטכנולוגיה הזו יכולה לשמש את אפל כדי לשדר אינטרנט ישירות למכשירי אייפון, באופן שעוקף את רשתות ה-Wi-Fi. לפי אותם מקורות הטכנולוגיה הזו צפויה להבשיל בתוך כחמש שנים.

הצוות מונה כיום כתריסר אנשים, ולפי הדיווח הוא מתרחב כל הזמן. עדיין מדובר בצוות קטן יחסית ובפרויקט שנמצא בשלביו הראשוניים וב"בלומברג" דווח כי הוא עדיין עשוי להיות מבוטל, אך המנכ"ל טים קוק הביע עניין אישי בפרויקט, מה שמצביע על כך שהוא נמצא בעדיפות עבור אפל. בכך הופכת אפל לאחת השחקניות בשוק הלוויינים שחווה צמיחה בשנים האחרונות.

גם אמזון וכן SpaceX של אלון מאסק עובדות על יוזמות משלהן בתחום, שנועדו לתת כיסוי אינטרנטי לאזורים שלמים דרך לוויינים. השתיים החלו לשגר קבוצות לוויינים לחלל, בכוונה שבסופו של דבר יהיו קבוצות של אלפי רחפנים מעל כדור הארץ. בעבר דווח כי גם פייסבוק עבדה על יוזמה דומה באפריקה. לאחרונה, אפל נכנסה גם לעסקי הרכב עם מחלקה שעוסקת בפיתוח רכבים אוטונומיים, גם היא תחת מעטה סודיות. זאת, לאחר דיווחים על כוונתה לרכוש את טסלה, שגם היא של מאסק.

לפי "בלומברג" אפל לאו דווקא תבנה לוויינים משלה, והיא עשויה רק לפתח את רכיבי השידור ואת הציוד הקרקעי שנדרש כדי לספק תקשורת לוויינית ולהשתמש בה. היא עשויה להשתמש בטכנולוגיות הללו כדי להעביר מידע אל המכשירים ומהם, לחבר ביניהם ברשת שאינה תלויה בספקיות סלולר, ולשפר את שירותי המיקום שלה.