דוח פינטק | פודקאסט

מדען הפיננסים האוטומטי: כך נולד השילוב בין פינטק ובינה מלאכותית

בינה מלאכותית בפינטק היא כבר דבר שבשגרה, אך כמו כל תחום, ישנם חידושים רבים • לאחרונה נחשף פיתוח המחליף את מדען הדאטה, יוצר מדענות נותנים אוטונומית ומאיים לשנות את עולם הבנקאות • האזינו

בינה מלאכותית/ Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב
בינה מלאכותית/ Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

בואו נדמיין רכב אוטונומי. אנחנו ישובים וקוראים עיתון בזמן נסיעה. את הנהג החליפה מערכת שיודעת לנהוג לבד. עכשיו בוא נדבר על מדען נתונים בתחום הפיננסים. הוא לא נוהג ברכב, אבל כמו הנהג הוא מתאמץ ופועל כדי לייצר פעולות. מדען הנתונים שלנו מנתח את מאגרי המידע שלפניו, מחלץ מהם פרמטרים רלבנטיים ובונה אלגוריתם שידע להשקיע למשל.

לאחרונה פותחה טכנולוגיה, שלא רק מחליפה את האלגוריתמים הקיימים בכאלה משוכללים יותר, אלא מחליפה את מדען הדאטה ויוצרת מדענות נותנים אוטונומית. המערכת מתחילה כמו תינוק שמביט על הסביבה ולומד כמעט לבד לזהות סיטואציות ודפוסים. ומשם היא לומדת ולומדת והיא תלמד להביט על השוק, ולחלץ פרמטרים ללא הרף תוך השתנות השוק והיא תייצר אלגוריתם שמשתנה עוד ועוד, ועד לאן יצמח התינוק הזה? 

אורח: יגאל רייכלגאוז, מנכ"ל קארטיקה

■■

ד"ר אושי שהם קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמנהל עסקים במכללה למנהל. מרצה ויועץ בתחומי ה -Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית.
ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.