העדה בתיק 4,000 תובעת את יעקב ברדוגו ברבע מיליון שקל

לטענת התובעת, ברדוגו חשף פרטים אינטימיים אודותיה במסגרת תרגיל החקירה שנערך לעד המדינה ניר חפץ בתיק 4,000

יעקב ברדוגו / צילום: תמר מצפי, גלובס
יעקב ברדוגו / צילום: תמר מצפי, גלובס

יעל (שם בדוי) תובעת את שדרן גלי צה"ל יעקב ברדוגו, לאחר שלטענתה חשף פרטים אינטימיים אודותיה במסגרת תרגיל החקירה שנערך לעד המדינה ניר חפץ בתיק 4,000.

על פי הנטען בכתב התביעה "בתאריך 5.11.1 פרסם הנתבע בקבוצת הוואטסאפ ("אחדות בליכוד", א"ג) צילום חלקי של מסמך שהגישו סנגורי רה"מ במסגרת הליכי השימוע שנערכו לראש הממשלה בפני היועץ המשפטי לממשלה".

לטענת התובעת, ברדוגו חשף במסמך זה את שמה המלא כמו גם פרטים אישיים אודותיה ואודות עדותה, אשר פוגעים פגיעה קשה וחמורה בפרטיותה.

לטענתה, ברדוגו הפר במודע את צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על תוכן עדותה ופרטיה המזהים, זאת במטרה לבזותה ולהשפילה. עוד נטען בכתב התביעה כי הוא בחר במכוון בפרסום דרך הוואטסאפ בשל יעילותה ומהירותה, ובשל אי היכולת לעקוב אחר הפצת הפרסום.

"התובע פרסם את האמור לעיל, בכוונה לגרום נזק לתובעת, באופן זדוני ובאדישות גמורה לתוצאות מעשיו על חייה, אף שידע כי מדובר בעדה תמימה שלא נחשדה במאומה בשלב זה".

לטענתה, מגיעים לה פיצויים בגין חוק לשון הרע, הפרת צו איסור הפרסום וחוק הגנת הפרטיות. בגין כל אלה דורשת התובעת 250,000 שקלים מברדוגו.

עו"ד נבות תל-צור המייצג את ברדוגו מסר בתגובה לתביעה כי "מוזר שבחורה שטוענת לאלמוניות, בוחרת להעמיד עצמה במוקד של הליך משפטי. עוד יש להצטער על הפניית הטענות דווקא נגד ברדוגו, במקום לתבוע את המשטרה שזימנה אותה למתקן משטרתי ללא כל עילה, רק כתרגיל חקירה, על מנת שתשמש קלף מיקוח נגד עד המדינה חפץ".

חפץ תבע ראשון

תביעה זו מצטרפת לתביעה נוספת שהוגשה לפני פחות מחודש נגד ברדוגו בגין אותו פרסום. עד המדינה ניר חפץ תבע את ברדוגו בסך חצי מיליון שקל. על פי הנטען, פרסם ברדוגו בקבוצת וואטסאפ, החברים בה מאות משתמשים, פרטים נרחבים על אודות תרגיל חקירה אשר הוטל עליו צו איסור פרסום.

מעבר לזאת, נטען כי ברדוגו שיקר כאשר אמר בשידור בגל"צ כי המשטרה היא זו שהביאה לחפץ את עורך דינו אילן סופר כדי שיחתום על הסכם עד מדינה. לטענת התביעה "העובדות כהווייתן שונות בתכלית השינוי, ואף הפוכות לדברי הכזב ששידר הנתבע: עו"ד אילן סופר נבחר על ידי התובע משיקוליו שלו, ומרצונו החופשי, ולאחר שנועץ בחברים ובאנשי מקצוע מטעם עצמו בלא שהמשטרה או גורם מטעמה היה מעורב בשום צורה ודרך בהחלטתו של התובע בעניין ייצוגו".