פנינה רוזנבלום מתרחקת מהבורסה בשל סיווגו הצפוי של השלד אינטרנט זהב כ"חברת מעטפת" לאחר מיזוג פעילותה לתוכו

התחרות על רכישת השלד הבורסאי של חברת אינטרנט זהב נמשכת, אך נראה כי אחת המועמדות המובילות לרכישה – ליאת בידס, שמעוניינת למזג לתוך השלד את פעילות הקוסמטיקה של חברת פנינה רוזנבלום קנאביס (PRC) – תתקשה להשלים את העסקה

פנינה רוזנבלום / צילום: תמר מצפי, גלובס
פנינה רוזנבלום / צילום: תמר מצפי, גלובס

התחרות על רכישת השלד הבורסאי של חברת אינטרנט זהב  (לשעבר בעלת השליטה בבזק) נמשכת, אך נראה כי אחת המועמדות המובילות לרכישה - ליאת בידס, שמעוניינת למזג לתוך השלד את פעילות הקוסמטיקה של חברת פנינה רוזנבלום קנאביס (PRC) - תתקשה להשלים את העסקה. החברה פרסמה אתמול (ב') דיווח ובו הודיעה על שיפור בהצעתה לנושי השלד, אולם גם על התנייה לפיה אינטרנט זהב לא תיסחר כ"חברת מעטפת" לאחר עסקת המיזוג, סטטוס שידחוק את החברה לרשימת השימור דלת הסחירות השמורה לשלדים בורסאיים.

"בדיקה משפטית שערכנו הראתה כי השלד צפוי להיכנס להגדרה כחברת מעטפת, אם נמזג לתוכו פעילות שאיננה חברת מו"פ המשקיעה כ-3 מיליון שקל בשנה במחקר ופיתוח, באישור רשות החדשנות, או אם לא נגייס לו 25 מיליון שקל", אמרה בידס ל"גלובס". לדבריה, "PRC היא פעילות עם הכנסות ורווחים, שלא מתאימה להגדרת חברת מו"פ אך בוודאי לא מתאימה להגדרות של חברת מעטפת. אנחנו מקווים כי רשות ניירות ערך תבוא לקראתנו", אמרה בידס.

בידס מציעה לנושאי השלד בהצעתה המשופרת תמורה של 4.6 מיליון שקל עבור מניות השליטה בשלד. יש לציין כי PRC לא חתמה על הסכם מול בידס למיזוג לתוך שלד, אלא נתנה את הסכמתה העקרונית לשאת ולתת בנושא אם וכאשר שהשלד יעבור לשליטתה של בידס. פנינה רוזנבלום, בעלת החברה, גם הציגה את פעילותה בפני נושי אינטרנט זהב.

לדברי בידס, משקיעים שכבר הודיעו על כוונתם להשקיע בהנפקת PRC (ולא יציקת פעילותה לשלד) תמכו במהלך. בין משקיעים אלה צוינו בעבר עדי צים וחיים הורביץ. יש לציין כי במצגת שלה לשוק ההון, רוזנבלום דווקא ציינה כי בכוונתה לגייס 25 מיליון שקל עבור PRC.

מתחרים נוספים על השלד הם יונה לוי בעלי חברת פיתוח תרופות הקנאביס אלוויט (בעלת השליטה בחברת גידול הקנאביס אינטלקאנה הבורסאית), המעוניין למזג לתוכו חברת קנאביס בתחילת דרכה (אם פעילות זו תוגדר כחברת מו"פ, ידרש גיוס של 8 מיליון שקל בלבד כדי להוציא אותה מהגדרתה כחברת מעטפת), סוחר השלדים כפיר זילברמן באמצעות חברת פיור קפיטל, חברת איפקס חיתום ומשה חיים אוחנה.

רוזנבלום הודיעה בתחילת נובמבר על כוונתה להנפיק את PRC ולגייס 25 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל לפני הכסף. הפעילות של PRC כוללת 26 מוצרי קוסמטיקה, אשר כבר משווקים תחת המותג פנינה רוזנבלום, ומוצרי קנאביס אשר מכילים CBD, שכבר פותחו על-ידי החברה, ועשויים להגיע לשוק ב-2020. החברה הציגה תחזית להכנסות של 36 מיליון דולר ממוצרי הקנאביס תוך חמש שנים, בנוסף להכנסה יציבה של 3.5 מיליון דולר מעסקי הקוסמטיקה המסורתיים.

רוזנבלום מעריכה כי כבר ב-2020 היא תוכל לשווק את מוצרי ה-CBD בחו"ל. באנגליה הוקמה חברה-בת, אשר חתמה על הסכם יצור עם מפעל אנגלי, והכוונה היא לצאת מאנגליה לשיווק המוצרים הללו בכל אירופה. כמו כן, לחברה יש רישיון לשיווק מוצריה בקנדה, והיא מעריכה כי החל מסוף השנה, כבר יהיה לה גם אישור לשווקם בארה"ב. ב-2021 מקווה החברה למכור גם מוצרי מזון המכילים CBD.

באשר לשוק האמריקאי, ל-PRC יש הסכם עם חברה בשם SHI, בשליטת מגיש הטלוויזיה האמריקאי לארי קינג, דרכה יופצו מוצרים של החברה לגיל השלישי. SHI תקים אתר אמריקאי שיפיץ את המוצרים הללו בארה"ב, תמורת אחוזים מן ההכנסות לחברת PRC וכן תקים אתר ישראלי, שמרווחיו תקבל החברה הישראלית 30%. עוד מתוכנן שיווק דרך eBay ואמזון וכן קמפיין שיווק בפייסבוק.