עשור חדי הקרן של ההייטק הישראלי

בשנה האחרונה בלבד צמחו בתעשיית ההייטק הישראלית תשעה חדי קרן • חברות ששווין מוערך מלמעלה ממיליארד דולר • בישראל יש 20 חדי קרן, יותר מגרמניה, צרפת, ואוסטרליה ביחד • מה זה אומר על ההתבגרות של תעשיית ההייטק המקומית?

השנה הזאת, היא ללא ספק שנת ההתבגרות של ההייטק הישראלי. והעדות הכי טובה לכך - היא שהשנה נוספו לעדר הסוסים השועט של התעשייה 9 חדי קרן!

יוניקורן הוא כינוי לחברה פרטית שהשווי שלה הוא מיליארד דולר. חברות כמו אובר, איירביאנבי היו כאלה בחצי הראשון של העשור. מאז הן כבר הפכו למרובות קרניים. אובר הונפקה וכבר שווה 50 מיליארד ואיירביאנבי ככל הנראה הבאה בתור להנפקה

למה חדי קרן הם מדד לבגרות? בתחילת העשור הסטארטאפיסטים הישראלים חלמו בעיקר על אקזיטים. לבוא, להמציא, לעשות מכה ולשתות שייק בתאילנד, פורמט "מסודרים". היום החלום השתנה: גם יזמים צעירים חולמים להקים את החברה הגדולה הבאה.

עד היום יש בישראל כבר 20 חדי קרן. שזה המון. זה יותר מגרמניה, אוסטרליה וצרפת - ביחד. למעשה רק בארה"ב, סין ובריטניה יש יותר יוניקורנים מאשר בישראל.

אתם מכירים כמה מהם: גט, של המוניות, מאנדיי שמפתחת מערכת לניהול שגרת העבודה של צוותים בהיטק, וסייבריזן. והקצב - כאמור רק הולך וגובר עם 9 מצטרפות בשנה האחרונה. זה לא מפליא: ההשקעה בישראל פר תושב של קרנות ההון סיכון היא הגבוהה בעולם.