“ללקוח הישראלי אין אמון בבתי העסק"

תומר שירי (37) הוא מעצב תכשיטי יהלומים • "כעצמאי אני צריך להיות קוסם כדי לנהל מחזור כספי תקין ולא להישען על אשראי"  • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il 

מי אני?

"תומר שירי, בן 37 מראשון לציון, נשוי ואב לשלושה. אני עצמאי בתחום היהלומים והזהב משנת 2012".

מה אני עושה?

"אני מייצר תכשיטים משלב הגלם של יהלומים וזהב בבית עסק שנמצא בבורסה ברמת גן, יש לי קטלוג של יותר מ-1,000 דגמים. בהתאם לצורך אני גם מייצר תכשיטים על פי הזמנה - בזכות טכנולוגיות חדשות שנכנסו לתחום".

כמה עובדים יש לי?

"אני מעסיק עובד אחד במשרה מלאה ומסתייע בעוד מספר פרילנסרים".

איך הגעתי לתחום הזה?

"עבדתי בעבר בתחום ההייטק, שנקלע למשבר, התחלתי לעבוד בשיווק של יהלומים באונליין לשוק האמריקאי. בעקבות המשבר הכלכלי העולמי חלה ירידה מתמשכת בביקושים כך שבשנת 2012 התחלתי לעבוד עם השוק המקומי תוך שימת דגש על ייצור תכשיטים".

מה הקשיים שאני מתמודד איתם?

"יש חוסר אמון מוחלט מצד הלקוח הישראלי בבית העסק שאליו הוא ניגש. הלקוח נמצא כל העת בעמדת מגננה אל מול בית העסק. עם הזמן הפכתי את המצב הזה ליתרון, תוך עמידה בלוחות הזמנים לאספקת המוצר ולאיכותו. כך נוצרים יחסים טובים יותר עם הלקוחות, שיודעים שהם מתנהלים מול עסק אמין".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כעצמאי?

"כעצמאי אני צריך להיות קוסם כדי לנהל מחזור כספי תקין ולא להישען על אשראי. אם ארצה, אקבל אשראי אבל אני לא מוכן לקחת. לדעתי, ניהול עסק בצורה של לקיחת אשראי הוא ניהול לא תקין ומקולקל ואפשר בלי זה - אם עושים רכישות בצורה נכונה ואם מנהלים את התזרים בצורה טובה".

מה הכי דחוף לממשלה לטפל בו?

"על הממשלה לפעול כדי להחזיר את הביטחון הכלכלי של אזרחי המדינה. ברגע שכל אחד ירגיש שיש לו ביטחון כזה - הוא יוכל להרשות לעצמו לרכוש תכשיטים בתשלומים. ביקוש למוצרים שלנו תמיד יש - אבל לקוחות רבים נמנעים מרכישות בגלל שאין להם ביטחון כלכלי".

עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il