מצנח הזהב היקר בהיסטוריה של אדם נוימן עומד להתנפח אפילו יותר

אם WeWork – שהשווי שלה קרס ל-8 מיליארד דולר מ-47 מיליארד דולר בחילוץ שהובילה סופטבנק באוקטובר – תגיע לשווי של 15 מיליארד דולר בשוק הציבורי, המניות המיוחדות של אדם נוימן, שהוגדרו מחדש ברה-ארגון של החברה, יעניקו לו עוד 352 מיליון דולר

אדם נוימן / צילום: רויטרס, Eduardo Munoz
אדם נוימן / צילום: רויטרס, Eduardo Munoz

מצנח הזהב השערורייתי ביותר בהיסטוריה עשוי להתנפח עוד יותר. לאחר שפורסם כי חבילת הפרישה שלאדם נוימן, מייסד חברת השכרת המשרדים WeWork, תעלה לחברה 1.7 מיליארד דולר, כאשר עובדים רבים בחברה מפוטרים, נראה כי המייסד והמנכ"ל לשעבר עשוי לרשום אקזיט של מעל 2 מיליארד דולר.

רה-ארגון בחברה בקיץ שעבר, לפני ביטול ההנפקה של WeWork, הגדיר מחדש את החברה כעסק בע"מ, והגן על מניותיו העתידיות של נוימן מפני מסים בתמורה ליצירת ערך לבעלי מניות עתידיים, לפי מסמכים שהגיעו לידי העיתון "פייננשל טיימס".

בהסדר הזה, נוימן גם זכאי לסוג מניות שנקרא "אינטרסים של רווח", שהן למעשה מניות חופשיות שמתממשות אם שווי החברה מגיע לרמה שנקבעה מראש.

כאשר החברה כמעט קרסה כעבור כמה חודשים, נוימן הסכים לוותר על חלק מאותם "אינטרסים של רווח" אם סופטבנק, חברת ההשקעות היפנית, תנמיך את אותו יעד שווי לטובת יתר מניותיו.

באותה עת, ה-IPO של WeWork נראה בלתי אפשרי, והמניות המיוחדות של נוימן נראו חסרות ערך. אבל אחרי קיצוצי עלויות אגרסיביים של ההנהלה החדשה, כמה גורמים פנימיים בחברה מעריכים שיש סיכוי להנפקה אמיתית שלה.

אם WeWork - שהשווי שלה קרס ל-8 מיליארד דולר מ-47 מיליארד דולר בחילוץ שהובילה סופטבנק באוקטובר - תגיע לשווי של 15 מיליארד דולר בשוק הציבורי, המניות המיוחדות של נוימן יעניקו לו עוד 352 מיליון דולר, לפי פייננשל טיימס.

בינתיים, עובדי WeWork עדיין מתמודדים עם הכאוס שנוימן השאיר אחריו. השבוע הגישה החברה מסמכים עדכניים למחלקת העבודה של מדינת ניו יורק, לפיהם היא מתכוונת לפטר בתחילת 2020 423 עובדים בניו יורק לבדה. זאת, לעומת 414 עובדים שהיא הודיעה בנובמבר שתפטר.