ראש ממשלת מדינת תל אביב

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, הוא אחד מאנשי העשור של "גלובס" • פרויקט מיוחד

רון חולדאי / צילום: שלומי יוסף
רון חולדאי / צילום: שלומי יוסף

רון חולדאי ניצח ב-5 מערכות בחירות עירוניות - הישג לא מאוד נדיר אצל ראשי ערים. מה שכן נדיר הוא ההצלחה של העיר תחת כהונתו. אנשים נוטים לשכוח, אבל היו שנים שתל אביב הייתה עיר גירעונית עם הגירה שלילית ממנה. הנתונים האלה התהפכו תחת כהונתו של חולדאי. גם אם הצמיחה בעיר הייתה תוצר של הצמיחה בישראל בעשורים האחרונים, אי אפשר להתעלם מתרומתו האישית לכך.

העיר, כמו גם חולדאי, היא קורבן של הצלחתה. למשל יוקר המחיה נובע בעיקר מהרצון של רבים לגור בעיר הזאת. בנוסף, העומס התחבורתי בה בלתי נסבל. עם זאת, אם אתה גר ועובד בעיר, אז החיים לא רעים. נכון, לעיתים נראה שהקורקינטים עומדים לכלות אותנו, אך הם גם פתרון סביר לנסיעות עירוניות, בוודאי בעיר שיש לה הרבה מסלולי אופניים. חולדאי מסיים את העשור עם אחת היוזמות היותר חשובות שלו - תחבורה ציבורית בשבת. בשלב זה מדובר בפרויקט זמני שמשלב רק חלק מהעיריות בגוש דן, אך המממנת העיקרית של המיזם היא עיריית תל אביב.

מחירי הדיור בתל אביב הכפילו את עצמם בעשור האחרון; העיר הפכה אבן שואבת לצעירים, לעולים חדשים, למשקיעים, ליהודים מחו"ל. כל אוליגרך שמכבד את עצמו, יש לו בית בעיר, ואפילו במאי הקולנוע האמריקאי קוונטין טרנטינו נראה משוטט ברחובותיה לאחרונה. האם אפשר להיות יותר "קולים" מזה? יתר על כן, בכל פעם שמדינת ישראל צריכה להראות את פרצופה היפה לעולם - כמה שהיא ליברלית ומתקדמת - היא שולפת את תל אביב, שהיא הווילה האמיתית בג'ונגל שנקרא המזרח התיכון.

ויש שם לאיש שאחראי על הווילה הזאת. כבר 21 שנה שרון חולדאי עומד בראש עיריית תל אביב והוא אנטיתזה לטענה שהשלטון משחית. כלומר, אפשר לטעון ששנות שלטונו הגבירו את האגו שלו ואת השחצנות, אבל אף אחד לא יודע, למשל, איך קוראים לבני משפחתו ומה הם עושים בחיים. יותר מזה - שמו לא נקשר לשחיתויות הרגילות שאנחנו נתקלים בהן חדשות לבקרים ברשויות עירוניות אחרות. לתל אביב היה מזל להגריל ראש עיר שגם התגלה כמנהל מוכשר, גם לא מושחת וגם "טיפוס". לא מקרי שאפשר לעיתים להיתקל בכבוד ראש העיר מסתובב לבדו בעיר, ללא פמליה וללא שומרים.