102% מאז אזהרת הרווח: אפל קופצת לשיא כל הזמנים, האם זה הזמן לצאת?

מנייתה של החברה נהנית מרגיעה במתיחות הסחר בין סין לארה"ב, ויותר מכל: מהמשך הרכישות העצמיות של המניה על ידי החברה • מה הם מנועי הצמיחה ל-2020?

טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Che liang, רויטרס
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Che liang, רויטרס

מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל  משלימה הערב מהלך עליות מטאורי של יותר מ-102% מאז שפרסמה ב-3 בינואר השנה אזהרת רווח. אפל נושקת כעת לשווי שוק של 1.3 טריליון דולר, שיא כל הזמנים - מעל לשווי שוק של מיקרוסופט.  

הרנסנס במניית אפל משקף את האופטימיות ביחס לעסקת סחר בין ארה"ב וסין, ואת התוצאות הרבעוניות האחרונות שמצביעות על חוזק בעסקי החברה מעבר למוצר הדגל שלה, האייפון. הגידול בהכנסות משירותים ומגאדג'טים אחרים חזר לפצות על הירידה במכירות האייפון.

מחיר המניה
 מחיר המניה

נזכיר כי הכנסותיה של אפל ברבעון השלישי עמדו על 53.8 מיליארד דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 53.4 מיליארד דולר, וצמיחה של 1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח למניה עמד על 2.18 דולר לעומת ציפיות לרווח של 2.1 דולר. הרווח הנקי ברבעון החולף היה 10 מיליארד דולר, ולרבעון הרביעי סיפקה החברה תחזיות שעלו על תחזיות האנליסטים. 

את העלייה במחיר המניה ניתן לייחס למהלך הרכישות שעושה החברה, ולא של חברות. אפל ממשיכה להשתמש בקופת המזומנים האדירה שלה לרכישת עצמית של מניות, וב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר האחרון, ביצעה החברה רכישות חוזרות בהיקף של 66.8 מיליארד דולר. 

מה צפוי לאפל ב-2020?

5G. הדור החמישי (5G) של טכנולוגיית התקשורת הסלולרית, חודרת לאט לאט ברחבי העולם, ועשויה לחולל מהפכה בתעשיית הסמארטפונים, תוך הבטחת העברת נתונים מהירה משמעותית. בעוד שחלק מיצרני הטלפונים החכמים כבר כיסו את הטכנולוגיה 5G, אפל נקטה בגישה מדודה יותר, וממתינה עד שנ-5G תהיה פרוסה לפני שהיא מציגה אייפון בעל יכולת תואמת. בבית ההשקעות פייפר ג'פרי, סקרו לאחרונה יותר מ-1,000 משתמשי אייפון בארה"ב ונמצא כי 23% מהם מתכננים לשדרג לאייפון 5G כשהוא יצא לשוק - גם אם הוא יעלה 1,200 דולר. בהינתן כי 100 מיליון מכשירי אייפון נמצאים בשימוש בארה"ב, מדובר בהיקף מכירות פוטנציאלי שטומן בחובו הזדמנות גדולה.

מוצרים לבישים. אפל כבר סימנה חותם בל יימחה בסגמנט הגאדג'טים הלבישים, כך ה-Apple Watch שולט בשוק השעונים החכמים העולמי, ומהווה כמעט מחצית מכלל מכירות השעונים החכמים. ברבעון השלישי של שנת 2019, נתח השוק שלה עלה ל-48%, לעומת 45% ברבעון השני - יותר מפי 3 מזה של סמסונג המתחרה במקום השני עם נתח שוק של 13% בלבד. החברה מובילה גם במוצר ה-AirPods (אוזניות אלחוטיות), שמהווים 45% מכל האוזניות שנמכרו בשוק. אפל השיקה לאחרונה גם את ה-AirPods Pro, האוזניות החדשות שכוללות יכולת ביטול רעשים המתבצעת באמצעות מיקרופון קטן שתפקידו לקלוט רעשים חיצוניים ולאפשר לאוזניות לסנן אותם החוצה. פעולת הסינון, על פי אפל, נעשית כ-200 פעמים בשנייה כדי לשמור על איכות אטימה טובה. 

שירותים. שירותי מנוי כמו Apple Music, iCloud ו AppleCare וגם ה-Apple TV מספקים לחברה זרם יציב של מקור הכנסה נוסף, ומהוות קרקע יציבה שמייתרת ולו במעט את התלות במחזור השדרוג לאייפון הבא. 

מצד שני, העליות שנרשמו בשווקים הפיננסים בשנה החולפת, בניגוד לרווחי החברות שלא רשמו עלייה מטאורית, מעלה את ההנחה כי המשך התמיכה של הבנק האמריקאי בשווקים, לצד הרכישות של אפל את מנייתה, אלו אחראים בין היתר על מהלך העליות שהציגה המניה בשנה החולפת מאז אזהרת הרווח.