מרחיבים את גבעת שמואל: אושרה שכונה בצפון היישוב

הוועדה המחוזית מרכז אישרה הלמתן תוקף תוכנית להקמת מאות דירות בשטח של 167 דונם בסמוך לכביש גהה • התוכנית כוללת שטחי מסחר נרחבים

התוכנית בגבעת שמואל / הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים
התוכנית בגבעת שמואל / הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים

גבעת שמואל תמשיך בתנופת הפיתוח גם בשנים הקרובות. נכון לסוף 2018 מונה העיר 26 אלף תושבים, ונראה כי בשנים הקרובות מספרים יילך ויעלה. זאת לאור תוכניות הבנייה העתידיות. השבוע אישרה הוועדה המחוזית תכנון ובנייה מרכז למתן תוקף תוכנית שמהווה בפועל שכונה חדשה בצפון היישוב. מדובר בשטח של 167 דונם בצפון גבעת שמואל, בשטח שגובל בקרית מטלון בפתח תקווה מצפון ובכביש גהה במערב.

התוכנית כוללת בניית 719 דירות שייבנו בתשעה מגדלי מגורים בני 20 עד 25 קומות. כן כוללת התוכנית בניית מבנה ל-350 יח"ד בייעוד של דיור מוגן, וכן שטחי ציבור. בצד שפונה לכביש גהה יוקמו ארבעה מבני משרדים בגובה של 12 קומות, מעל שתי קומות מסחר. היקף השטח במבנים אלה משמעותי ועומד על 96.5 אלף מ"ר. מבנים בייעוד דומה ניתן למצוא בצד המזרחי של גהה, מעט דרומה משם (בשטח המוניציפלי של גבעת שמואל). ככל שהבנייה בשטח תתבצע בהקדם, הרי שהיא תמשיך בנייה מסיבית באזור - הן בשטח המוניצפילי של גבעת שמואל והן של פתח תקווה.

בהודעת מינהל התכנון נמסר כי ב-30 משטחי התוכנית ייבנה פארק, וכי בשל חשש מהצפות מאזור שכונת קרית מטלון הסמוכה הוא עיצובו יותאם לאיגום מי נגר.

עוד מצוין בהודעתם כי עורכי התוכנית הקדישו מאמץ לעידוד הליכתיות ותנועה לא מוטורית, כך שתוכננה רשת רחובות שמאפשרת חיבור של השכונה לשאר חלקי העיר שכוללת, גם שבילי נסיעה באופניים.

אדריכל התוכנית הוא יוסי פרחי.