ביקורת חריפה באוצר: נציב שירות המדינה קידם שינוי נוהל פרסונלי בשביל שי ניצן

ב"שישי עם אילה חסון" נחשף הערב כי הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן שלח מכתב חריף לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ', לאחר שהנציב אישר שינוי נוהל שמעניק לפרקליט המדינה היוצא הטבה של מאות אלפי שקלים בפנסיה התקציבית

שי ניצן / צילום: איל יצהר
שי ניצן / צילום: איל יצהר

הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן מותח ביקורת חריפה על נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ', וטוען כי הוא מקדם שינוי נוהל פרסונלי, כך נחשף הערב ב"שישי עם אילה חסון". זאת לאחר שהנציבות אישרה שינוי נוהל לבקשת פרקליט המדינה היוצא שי ניצן. 

אתמול חשף כתב "דה מרקר" נתי טוקר כי נציבות שירות המדינה שינתה נוהל לבקשתו של ניצן, כך שרמת השכר שתקבע את גובה הפנסיה התקציבית שלו תהיה זו שתתעדכן ב-1 בינואר 2020. זאת על אף שהוא סיים את עבודתו כפרקליט המדינה לפני שבועיים, ב-16 בדצמבר. ב-1 בינואר יתבצע עדכון שכר לשופטים, אליו צמוד שכרו של ניצן. מאחר שניצן סיים את תפקידו לפני, הוא לא היה אמור ליהנות מהעלייה בשכר.

בנציבות שירות המדינה קיים נוהל שמאפשר למנכ"לים של משרדי ממשלה ובכירים נוספים ששכרם צמוד לשכר מנכ"לים, לנצל את ימי החופשה שלהם ולהאריך את כהונתם באופן מלאכותי. מדובר בנוהל שתקף רק למנכ"לים, אך ניצן פנה לנציבות וביקש כי הנוהל ישונה כך שיכלול בכירים נוספים. הנציבות קיבלה את בקשתו. ב"דה מרקר" ציינו כי התוספת לפנסיה התקציבית עשויה להגיע למאות אלפי שקלים. 

"השבוע הופתענו לגלות שללא תיאום איתנו וללא שום הודעה מוקדמת, הוצאתם את החוזר אשר מרחיב את אוכלוסיית הזכאים ויוצר עלות משמעותית למדינה", נכתב במכתב ששלח הממונה על השכר לנציב שירות המדינה. "שינוי מדיניות מסוג זה, אינו הולם את התקופה ואת המצב בו אנו נמצאים הן מבחינה תקציבית והן מבחינה מהותית".

בר נתן סיכם כי "לא ברור המהלך החפוז שנעשה פה עוד בטרם הנושא לובן עד תום. בנסיבות הקיימות אף עולה החשש שהשינוי נעשה בעת הזאת מטעמים פרסונליים".

העיתונאית אילה חסון ציינה כי הרשקוביץ' אישר שהשינוי נעשה לאחר בקשת ניצן. לטענתו הוא תכנן לקדם את השינוי הזה בשנתיים האחרונות, אך לא הספיק לעשות זאת. במשרד האוצר מעריכים כי עלות שינוי המדיניות עומדת על מיליוני שקלים.