מונסי, ניו-יורק: נעצר החשוד שדקר במאצ'טה 5 חסידים בחגיגות חנוכה

עלייה במספר התקריות האנטישמיות באזור ניו-יורק • כל הקרבנות – יהודים חרדים בלבוש מסורתי

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

 

משטרת ניו-יורק עצרה הבוקר (א', שעון ישראל) חשוד בדקירת חמישה חסידים בבית רבם בעיירה מונסי במחוז רוקלנד, אגד פרברי שינה מצפון לעיר ניו-יורק. החשוד נעצר בהארלם לאחר שכמה עדים הצליחו לרשום את מספר לוחיות הרישוי על מכוניתו.

במחוז רוקלנד מתגוררים כ-300 אלף אנשים, כשליש מהם יהודים ורבים מהם חסידים. באוזר מונסי חיים חסידי ויז'ניץ רבים, אם כי בשלב זה טרם ברורה זהות הקרבנות.

החשוד נכנס לבית הרב חייים רוטנברג ב-10 בערב, שעון המקום, כמה שעות לאחר טקס הדלקת הנרות, שלף מאצ'טה, שתוארה בפי עד כ"סכין בגודל מטאטא", והחל לדקור את הנוכחים ללא אבחנה. לאחר מכן הוא ניסה לפרוץ לבית-כנסת סמוך, אך המתפללים סגרו את הדלתות לשמע הצעקות מבית הרב.

באחרונה נרשמה עליה במספר התקריות האנטישמיות באזור המטרופוליטני של ניו-יורק והגופים המשטרתיים באזור הגבירו את השמירה על מוסדות יהודיים והגדילו את תדירות הסיורים בריכוזי יהודים חרדים. החודש נרצחו שלושה אנשים במרכול כשר בניו-ג'רזי.

בנובמבר נדקר יהודי חרדי באזור מונסי כאשר עמד להיכנס לבית-כנסת לתפילת שחרית. תקריות אנטישמיות, בעיקר תקיפות, נרשמו גם בעיר ניו-יורק, לרבות מקרה אחד במנהטן, כאשר קבוצת שחורים הפילה על המדרכה גבר יהודי ונמלטה מהמקום. כל הקרבנות הם יהודים חרדים בלבוש מסורתי.

בשניים האחרונות נרשם גידול משמעותי במספר היהודים החרדים שתקעו יתד במחוז רוקלנד בעקבות עליה במחירי נדל"ן בברוקלין ובקוינס, שבהם חיים מאות אלפי יהודים.