טקס חתימת הסכם הגג של עיריית רמת גן מעורר סערה

מחר יתקיים טקס החתימה על הסכם הגג של רמת גן, מבלי שהנושא אושר ע"י חברי הוועדה המקומית • המידע באשר למשמעות ההסכם עדיין לא נחשף במלואו, אך האופוזיציה טוענת שזה מחטף ושההסכם גרוע

כרמל שאמה הכהן / צילום: תמר מצפי
כרמל שאמה הכהן / צילום: תמר מצפי

מחר בבוקר (ב') יתקיים טקס החתימה על הסכם הגג של עיריית רמת גן, בנוכחות שר האוצר משה כחלון; שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא-ביטון; ראש מטה הדיור הלאומי זאב ביילסקי ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שימרון.

חלק מפרטי ההסכם נחשפו ממש בדקות האחרונות: היקף ההסכם הוא 1.4 מיליארד שקל, מתוכם כ-551 מיליון שקל הם תקציב ייעודי ל"תשתיות על" חדשות שיושקעו בעיר. כרגע אין מידע באשר לכמות יחידות הדיור שהעיר התחייבה לקדם ומיקומן.

עו"ד אביבית מאור נמרודי, חברת מועצת העיר רמת גן, סבורה שאופן קידום הסכם הגג הוא בבחינת מחטף: "כידוע מועצת העיר היא הריבון והיא המחליטה אם לקבל את ההסכם או לא. לקבוע טקס מבלי שהנושא עבר ואושר במועצה איננו מקובל.

"אני מבקשת להבהיר כי עירייה היא לא דיקטטורה. הסכם גג זה השלכה של שנים על העיר ועל איכות החיים שלנו ושל ילדינו. כמו כן, אני מכירה את נקודות ההסכם מדיונים שנעשו לאורך השנים ואני קובעת כי מדובר בהסכם שהוא גרוע לרמת גן ולתושביה. מדובר בהסכם שיביא אסון ולא בכדי לא הסכמנו לחתום עליו".

בשיחה איתו, מבהיר עו"ד רועי ברזילי, סגן ראש העיר רמת גן, שההסכם ייחתם מחר אך יובא לפני מועצת העיר, כנדרש. כמו כן, הוא מוסיף: "במזל רב הצלחנו להימנע מחתימה על הסכמי הגג בקדנציה הקודמת כי אחרת היינו מפסידים מאות מליוני שקלים".

מדוברות העיר רמת גן נמסר כתגובה לדברי חברת מועצת העיר אביבית כהן נמרודי: "הנהלת העיר פועלת בתיאום מלא עם המחלקה המשפטית ועל פי כל דין. בכל מקום נכתב שהסכם הגג הוא בכפוף לאישור מועצת העיר".