יופי נחמה: עסקאות באיטליה הקפיצו את מניית האנרגיה הירוקה אלומיי ביותר מ-30%

החברה בה שולטים שלמה נחמה, חמי רפאל, והמנכ"ל רן פרידריך נסחרת בשווי של 700 מיליון שקל - תוספת ערך של כ-130 מיליון שקל בפחות משבוע • העליות החדות באלומיי גם תמכו בעליות של קרוב ל-3% שהציג בשבוע החולף מדד תשתיות אנרגיה, לעומת עליות של כ-0.5% במדדים המובילים

שלמה נחמה, יו"ר אלומיי קפיטל  / צילום: אלי דסה
שלמה נחמה, יו"ר אלומיי קפיטל / צילום: אלי דסה

במהלך שבוע המסחר האחרון בלטה מניית חברת האנרגיה הירוקה אלומיי קפיטל , עם זינוק של 33% שרשמה תוך ארבעה ימים - מה שהציב אותה ברמת שיא חדשה. היום המשיך המסע של מניית אלומיי צפונה, ולמרות שהעליות בה התמתנו בצורה ניכרת ביחס לשבוע שעבר, הן סייעו לחברה להיסחר סביב רף שווי של 700 מיליון שקל - תוספת ערך של כ-130 מיליון שקל תוך פחות משבוע.

ברקע לגל העליות החד שרשמה המניה, עומדות שתי הודעות החברה בנוגע לפעילותה הסולארית באיטליה - תחילה על מכירת פורטפוליו של חוות פוטו-וולטאיות, הצפויה להניב לה רווח נאה ולאפשר לה פידיון מוקדם של אחת מסדרות האג"ח שלה ובהמשך על "הסכם מסגרת בנוגע לפיתוח פרויקטים פוטו-וולטאיים" בהיקף מצטבר העשוי להגיע לכמה מאות מגוואט.

מעסקת המכירה, הכוללת תמורה של כ-39 מיליון אירו עבור 12 תחנות כוח סולאריות (פוטו-וולטאיות) בהספק כולל של כ-23 מגוואט, אלומיי צופה רווח נקי של 19 מיליון אירו שיירשם ברבעון הרביעי של 2019 - והעסקה כאמור, תאפשר לה פידיון מוקדם של אג"ח בהיקף של כ-80 מיליון שקל. בבית ההשקעות ווליו בייס רואים עסקה זו בחיוב וציינו, כי "החברה מממשת נכס בתשואה נמוכה, באמצעותו צפויה לפרוע חוב יקר יחסית (סדרה א')", ובכך היא "מפחיתה מינוף בצורה משמעותית ומשפרת את מבנה ההון שלה ואת הנזילות".

בנוגע להרחבת פעילותה באיטליה בהמשך, כפי שדיווחה אלומיי, מדובר בהסכם במסגרתו תקבל שירותי פיתוח מחברה אירופית לתחנות כוח סולאריות בהיקף מצטבר של 350 מגוואט, וכי החברה מקווה כי 265 מגוואט מהם "יגיעו לסטטוס של Ready to Build" תוך פחות משלוש שנים וחצי. השלמת ההסכם תלויה בהסכמות הצדדים בכמה נושאים, ולפי מנכ"ל אלומיי, רן פרידריך, הסכם זה מהווה "שלב נוסף בהחלטת החברה להרחיב את קו התחנות הפוטו-וולטאיות שלה המבוססות על "Grid Parity" (מצב בו עלויות הייצור של חשמל המיוצר מדלקים דומות לעלויות ייצור חשמל ממקורות מתחדשים א' ל').

עלייה של כ-55% מאז הנפקתה לפני כשש שנים

אלומיי נמצאת בשליטתם של היו"ר, שלמה נחמה (לשעבר יו"ר בנק הפועלים), חמי רפאל, והמנכ"ל רן פרידריך. פעילותה של אלומיי קפיטל מתרכזת בייצור אנרגיה פוטו-וולטאית באירופה. נוסף על כך, היא שותפה בתחנת הכוח הפרטית לייצור חשמל דוראד, שאחראית על עיקר הכנסותיה בשלב הנוכחי, והיא מחזיקה גם בפעילות בתחום הביו-גז.

איטליה היא אחד משוקי הפעילות המרכזיים של אלומיי, ומנתונים שהיא פרסמה בחודשים האחרונים עולה כי היא מחזיקה במתקנים סולאריים באיטליה ובספרד, הנמצאים בשלבי פיתוח ראשונים, בהיקף מצרפי מתוכנן של כ-500 מגוואט.

העליות מהימים האחרונים סייעו למניית אלומיי גם להציג סיכום שנתי מוצלח במיוחד, ורגע לפני סיומה של 2019 היא כבר יותר מהכפילה את ערכה תוך שנה. בפרספקטיבה נרחבת יותר, מניית אלומיי מציגה עלייה של כ-55% מאז הנפקתה לפני כשש שנים - בסוף אוקטובר 2013.

העליות החדות באלומיי גם תמכו בעליות של קרוב ל-3% שהציג בשבוע החולף מדד תשתיות אנרגיה, לעומת עליות של כ-0.5% במדדים המובילים (ת"א 35 ות"א 90).

אחרי העלייה השבועית, מדד תשתיות אנרגיה, שהושק בתחילת חודש יולי האחרון, מסכם טיפוס של קרוב ל-20% מאז השקתו. המדד כולל 13 מניות ומשקלה של אלומיי בו עומד על כ-2%.