הסכם הגג ברמת גן נחשף: על מה יושקעו 1.4 מיליארד שקל ואיפה ייבנו 9,000 דירות חדשות

שר האוצר משה כחלון, שרת השיכון יפעת שאשא-ביטון, מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון וראש עיריית רמת גן כרמל שאמה חשפו את פרטי הסכם הגג לעיר • המדינה תעניק לרמת גן 1.4 מיליארד שקל, ובעיר יקדמו בניית 9,122 דירות וכן פרויקטי תשתית רבים

חתימת הסכם הגג ברמת גן / צילום: גיא נרדי
חתימת הסכם הגג ברמת גן / צילום: גיא נרדי

המדינה, באמצעות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), חתמה על הסכם גג עם העיר רמת גן. ההסכם מהווה תוכנית עירונית לפיתוח תשתיות ובינוי אסטרטגית לעשור הקרוב הן עבור השכונות החדשות במזרח העיר, והן באמצעות תוכנית התחדשות עבור השכונות הוותיקות וכלל תושבי רמת גן. כחלק מההסכם תעביר המדינה בשנים הקרובות לעיר 1.4 מיליארד שקל, ובתמורה תקדם העיר בניית 9,122 דירות, מתוכן 6,000 ממזרח לכביש 4. 551 מיליון שקל מסך התקציב יוקצו לתשתיות.

מנכ"לית עיריית רמת גן רחלי מרום, מנהל רמ"י עדיאל שמרון, שר האוצר משה כחלון, שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, מ"מ ראש עיריית רמת גן ליעד אילני, סגן ראש עיריית רמת גן, אדם קניגסברגר / צילום: גיא נרדי
 מנכ"לית עיריית רמת גן רחלי מרום, מנהל רמ"י עדיאל שמרון, שר האוצר משה כחלון, שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, מ"מ ראש עיריית רמת גן ליעד אילני, סגן ראש עיריית רמת גן, אדם קניגסברגר / צילום: גיא נרדי

"הפיתוח יתמקד בהקמת כבישים חדשים ראשיים, פיתוח הפארק הלאומי וספארי, חידוש שטחי ציבור ירוקים פתוחים, השקעה במבני ציבור ישנים, חיזוק החיבור בין מזרח העיר המתחדשת לשכונות העיר הקיימות על ידי הקמת שלושה גשרים מעל כביש 4 ופיתוח שכונות המזרח. פיתוח זה יניב הכנסות נוספות עתידיות לטובת פיתוח ברמה ובהיקף שלא היו ב-30 השנים האחרונות", נכתב בהודעת רמ"י.

בין האזורים שיזכו לתנופת פיתוח בעקבות ההסכם - הפארק הלאומי והספארי (השקעה של 80 מיליון שקל), סלילת מעל 5.5 ק"מ של כבישים ראשיים (200 מיליון שקל). בנוסף ההסכם כולל את פיתוח אזור הבורסה והתוכנית השאפתנית להקמת שלושה מגדלים חדשים, אחד מהם שמתוכנן להיות הגבוה במדינה. "לצד שטחי הדיור יש בהסכם כ 900 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, שיתנו תוספת ארנונה רווחית שיהוו עוגן הכנסות משמעותי נוסף לחיזוק חוסנה הכלכלי העתידי של רמת גן", נכתב עוד בהודעת רמ"י.

"כרמל, נראה לי כאילו אתה פה 15 שנה. הפכת את רמת גן. זה הסכם גג היסטורי. למדינת ישראל אין שום רווח מהסכם שייחתם עם רמת גן, רמלה או לוד. זה רווח של העיר. כרמל עמד פה במשא ומתן קשוח. אני חשבתי שהוא מבקש יותר מדי ובסוף הוא שכנע אותי שהוא רוצה לראות את העיר במקום אחר. העיר קיבלה הרבה מאד כסף", אמר במהלך אירוע החתימה שר האוצר משה כחלון.

"עמלנו קשות לגבש את ההסכם הזה. מי שקורא את העיתונים חושב שזה הדבר הכי גרוע. הסכמי גג הם הדבר הכי חשוב שעיר יכולה לעשות. אכן יש בעיות, אך קיבלנו משר האוצר משימה להוסיף יחידות דיור. אני לא רוצה להגיד שפתרנו את הבעיה. בלי הסכמי הגג והוותמ"ל לא יהיה לאנשים איפה לגור במדינת ישראל", הוסיף מנהל רמ"י עדיאל שמרון.

זמן קצר לפני הטקס פרסם ראש העירייה שאמה פוסט בפייסבוק בו כתב כי "במשך שנה ניהלנו מו"מ מקצועי וענייני גייסתי לצורך כך את מיטב זמני, ניסיוני, קשריי הטובים ובעיקר את המאמץ והמיקוד של הנהלת העיר והחברה הכלכלית.

"לפני כמה ימים הגענו להסכמות סופיות. ההסכם דורש את אישור מועצת העיר ולכן הוא מכיל סעיף, שמתנה את תוקפו באישור המועצה. לאחר שיפורסמו פרטיו, יתקיים דיון ציבורי, דיון במועצה והצבעה. ההצבעה תהיה מבחינתי הצבעת אמון בי", כתב שאמה.