המשטרה תבדוק את הדלפת החומרים מהטלפונים של אפי נוה

המשטרה פתחה בבדיקה כדי לברר האם חומרים שהופקו מהטלפונים הסלולריים של עו"ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר החשוד בשוחד, הגיעו לגורמים לא מוסמכים והופצו שלא כדין

עו"ד אפי נוה / צילום: שלומי יוסף
עו"ד אפי נוה / צילום: שלומי יוסף

המשטרה פתחה בבדיקה כדי לברר האם חומרים שהופקו מהטלפונים הסלולריים של עו"ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר החשוד בשוחד, הגיעו לגורמים לא מוסמכים והופצו שלא כדין. המשטרה הודיעה היום (ג') כי ההחלטה על קיום הבדיקה התקבלה לאור פרסומים שונים מהימים האחרונים אודות הפצה שלא כדין של החומרים, ובהמשך לתלונה שהגיש בא-כוחו של נוה, עו"ד בעז בן-צור, בעניין. 

המשטרה מבהירה כי ההחלטה התקבלה בתיאום עם פרקליטות המדינה, וכי הבירור הוא האם אכן החומרים מצויים או מוחזקים שלא כדין ברשות גורמים שאינם מוסמכים לכך, והאם חומרים אלה הוצאו שלא כדין על-ידי גורמים כאמור.

נזכיר כי החקירה נגד נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, החלה בעקבות מידע שהגיע לפרקליטות לאחר פריצה לטלפונים הסלולריים שלו. המידע נחשף על-ידי עיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף, שקיבלה מהפרקליטות חסינות מפני העמדה לדין בעניין זה.

נוה מואשם בכפוף לשימוע בקבלת שוחד מיני מהשופטת אתי כרייף. נוה וכרייף מואשמים, בכפוף להליך שימוע, בקבלת ובמתן שוחד, בהתאמה (ונוה גם בהפרת אמונים), בכך שבד-בבד לקשר אינטימי שניהלו השניים, ניצל נוה את מעמדו כראש הלשכה ופעל בעניינה של כרייף באופן מהותי במספר רב של הזדמנויות מול חברי הוועדה לבחירת שופטים וגורמים רלוונטיים אחרים. זאת, כשנוה מצוי לפי החשד בניגוד עניינים חריף נוכח הקשר ביניהם, שהלך והתעצם במהלך הליך המינוי, ובלי שדיווח על כך לגורמים שפעל מולם.

התיק הפלילי של נוה והשופטת כרייף עוד רחוק מלהסתיים. אולם בימים האחרונים דלפו התכתבויות שהיו לנוה עם גורמים משפטיים ועם עיתונאים וגורמים אחרים.

*** חזקת החפות: עו"ד אפי נוה והשופטת אתי כרייף הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.