איך מקימים עסק בסינגפור ומה חושבים שם על חוצפה ישראלית | דברים שרואים משם

כשקרני תומר הגיעה לסינגפור, כל מה שעניין אותה היה למצוא פטרוזיליה ושמיר • כמעט עשור אחר-כך היא עדיין שם, מנהלת עסק שהקימה לסיורי אוכל ומגדלת ילדים ישראלים שמדברים סינית • האזינו לפרק ראשון לפודקאסט החדש - "דברים שרואים משם"

קרני תומר, סינגפור / צילום: wok'n'stroll
קרני תומר, סינגפור / צילום: wok'n'stroll

קרני תומר הגיעה לסינגפור לחצי שנה - ונשארה כמעט עשור (בינתיים). בדרך היא הספיקה להקים עסק לסיורי אוכל בשווקים של האי הקטן והצפוף, להפוך לכוכבת של משרד התיירות הסינגפורי, להיתקל בביורוקרטיה נוקשה שהקסם הישראלי לא עובד עליה - ולא להפסיק להתגעגע הביתה. 

בשיחה עם "גלובס" היא מספרת איך התגלגלה לדרום מזרח אסיה, ולמה היא עדיין שם, איך זה להקים עסק במדינה שמככבת באופן קבוע בראש טבלת המדינות הידידותיות לעסקים, והכי חשוב - איך משכנעים ילדים שגדלו בסינגפור לעזוב קצת את שיעורי הבית וללכת לשחק כדורגל.

סינגפור מראה כללי/צילום:shutterstock אס איי פי קריאייטיב
 סינגפור מראה כללי/צילום:shutterstock אס איי פי קריאייטיב

דברים שרואים משם - פודקאסט חדש

בכל פעם שאנשים קרובים עוברים לגור בחו"ל, הם משאירים אחריהם שובל זוהר של אבק כוכבים. הם ניצחו את השיטה, הם יודעים משהו שאנחנו לא, הם נוסעים לשם, ואנחנו נשארים פה. אבל אחרי שהנצנצים שוקעים, מתחילים החיים האמיתיים. גם שם הרי נאבקים ביוקר המחיה, מתלבטים אם לקנות או לשכור דירה, יולדים ילדים ואז תוהים מה לעשות איתם בחופש, משלמים מסים ומקימים עסקים. הישראלים הם כבר תיירים די מנוסים, מדקלמים בעל-פה המלצות להצגות בברודוויי, לקופי שופס באמסטרדם ולטרקים בנפאל, אבל איך זה נראה כשמשאירים את הביצה הקטנה שלנו מאחור ועוברים לחיות שם באמת?

בפודקאסט הזה לא נדבר על השכונה הכי היפסטרית של לונדון, לא על הבאגטים המטורפים של פריז ולא על כמה זול המילקי בברלין. טוב, אולי גם על זה, אבל מעבר לכך, ננסה לצלול למעמקי היומיום של הישראלים שחיים במדינות אחרות ולהבין איך הדברים עובדים שם. מה זה אומר להקים עסק בסינגפור, ללדת בארה"ב, לקנות דירה במדריד או לגדל ילדים בקופנהגן. אולי אפילו נלמד מזה משהו על עצמנו. דברים שרואים משם - שיחות עם ישראלים מעבר לים. אפשר להאזין גם באפליקציות הפודקאסטים השונות.