משרד התקשורת: מפעילים יפרסו ביחד סיבים אופטיים בבניינים חדשים

משרד התקשורת קבע כי פרטנר וסלקום לא יהיו חייבות להנגיש למפעילי תקשורת אחרים את התשתיות שהן כבר פרסו בבתי מגורים • בזק: "מדובר במדיניות פוגענית וחסרת היגיון"

סיבים אופטיים / צילום: shutterstock
סיבים אופטיים / צילום: shutterstock

משרד התקשורת לא יחייב את פרטנר וסלקום להנגיש למפעילי תקשורת אחרים את התשתיות שהן כבר פרסו בבתי מגורים. משרד התקשורת פרסם הבוקר שימוע בנושא פריסת תשתיות סיבים אופטיים בתוך בניינים ובו הוא קובע שהמתווה החדש יחול רק על בניינים חדשים. המשמעות היא ששיתוף תשתיות תקשורת בבניינים חדשים, שטרם נפרסה בהם תשתית כלשהי של אחד המפעילים, תמומן בשיתוף בין המפעילים שירצו נגישות לבניין, אך פרטנר וסלקום לא יחוייבו לאפשר גישה לתשתיות בבניינים שכבר נפרסו על ידן.

בהתאם להסדר המוצע, מפעיל פנים ארצי המתכוון לפרוש תשתית סיבים אופטיים בבניין מגורים קיים, שבו לא קיימת תשתית סיבים, יהיה חייב לפנות לכל מפעיל פנים ארצי אחר בהצעה לעשות שימוש משותף בתשתית הסיבים שיפרוש בבניין. זאת בתמורה להשתתפות בעלויות הקמת התשתית או בתמורה להסכמה מסחרית אחרת ביניהם.

בנוסף חברת התקשורת שתפרוס את תשתית הסיבים האופטיים בבניין תחויב לפרוס את התשתית באופן שיאפשר שימוש משותף לכל הפחות למפעיל פנים ארצי אחד, וזאת בנוסף למפעיל או מפעילים שסיכמו עם המפעיל על שימוש משותף טרם הקמת התשתית.

המפעילים יחויבו לדווח למשרד התקשורת על תוכניות הפריסה שלהם מבעוד מועד וזאת על מנת שמפעילים אחרים יוכלו להצטרף להשקעה ולקבל נגישות. מפעיל שלא יחבור למפעיל שפורס תשתיות בבניין וירצה להשתמש בתשתיות הסיבים שנפרסו, ישלם לפי החלק היחסי בהשקעה. מפעיל נוסף שירצה לחבור לאותו בניין גם כן ישלם עבור חלקו היחסי אך בתוספת פרמיה.

המטרה של משרד התקשורת היא למנוע פריסה כפולה של תשתיות בבניינים ולאפשר שימוש משותף בתשתית אחת שתיפרס.

מבזק נמסר כי "בזק תמכה לאורך כל הדרך בהסדרה הגיונית שתביא לפריסת תשתית סיבים ורטיקלית אחת בלבד בכל בניין. לצערנו מסמך המדיניות שפורסם לשימוע מייצר אפליה פוגענית וחסרת כל היגיון, בכך שהוא מחריג באופן לא מובן לחלוטין בניינים שבהם כבר נפרסה כבר תשתית. כפי שנכתב במסמכי השימוע - פריסה כפולה מייצרת עלות עודפת ומיותרת, עובדה זו נכונה גם לבניינים קיימים וגם לחדשים. אנו מקווים ומאמינים שמשרד התקשורת יתעשת ויקבל החלטה לשיתוף תשתיות סיבים ורטיקליות מלא, שוויוני והוגן גם בבניינים שבהם כבר נפרסה תשתית וגם בתשתיות החדשות שיוקמו בעתיד".